رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به نفع بخش خصوصی، تولیدکنندگان، ‌صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در مجلس شورای اسلامی اصلاح شده است.

صدیف بدری در گفت‌و گو با آذرمغان اظهار کرد: مهمترین مسئله‌ای که در اصلاحیه جدید قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد هدف قرار گرفته حذف ممیزی از مسیر ثبت اطلاعات مالیاتی است در حالی که در اصلاحیه جدید مؤدیان مالیاتی به شکل شفاف عملکرد خود را ارائه کرده و قطعا از ابهام و برخی اظهار نظرهای شخصی و فردی جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده تا پیمانکارانی که برای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها کار عمرانی انجام داده و طلبی در قبال این فعالیت‌ها از دستگاه‌های اجرایی دارند تا زمانی که وصول کامل طلب خود را انجام ندهند، ‌ مالیات بر ارزش افزوده برای آنها تعلق نگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: فعالان اقتصادی و پیمانکاران در مدت سه ماه فرصت تسویه دستگاه‌های اجرایی، موظفند مالیات بر ارزش افزوده خود را بعد از مراحل پرداخت دستگاه‌های اجرایی به امور مالیاتی بپردازند تا در این مسیر مشکلی به وجود نیاید.

بدری افزود: براساس مصوبه مجلس فعالان اقتصادی و پیمانکاران که اسناد و اوراق دولتی دریافت می‌کنند، می‌توانند مابه ازای پرداخت مالیات خود از این اوراق استفاده کرده و بدون پایین آوردن رقم اسناد ارائه شده آن را به امور مالیاتی تحویل دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در این فرآیند فعالان اقتصادی با صداقت اظهار نظرهای مالیاتی خود را انجام داده و در یک سامانه طراحی شده این روند قانونی به انجام می‌رسد.

بدری اضافه کرد: بعد از سال‌ها اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در روند اجرای آن چالش‌ها و برخی خلأهایی را روبه‌رو بودیم که قانون‌گذار جدید نسبت به رفع این خلأها اقدام کرده و امیدواریم در استان اردبیل نیز این فرآیند و اصلاح قانون با استقبال فعالان اقتصادی و صادراتی روبه‌رو شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل بیان کرد: تاکید نمایندگان مجلس همچنان بر راه‌اندازی سامانه‌های فروش و صندوق‌های متصل به امور مالیاتی است تا بدون اظهار نظرهای شخصی، امور مالیاتی بتواند از طریق این سامانه مالیات خود را دریافت و نسبت به حساب و کتاب صحیح مؤدیان اقدامات قانونی را انجام دهد.

انتهای پیام/