به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان هسته جهادی بخشایش در اردبیل اظهار کرد: سعی و کوشش برای اصلاح میان مردم یکی از نکته‌های اخلاقی است که در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) اهمیت فوق‌العاده‌ای به آن داده شده است. وی با اشاره […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان هسته جهادی بخشایش در اردبیل اظهار کرد: سعی و کوشش برای اصلاح میان مردم یکی از نکته‌های اخلاقی است که در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) اهمیت فوق‌العاده‌ای به آن داده شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان هسته جهادی بخشایش و شعبات حل اختلاف در ساماندهی امور بین مردم و صلح و سازش در جامعه گام‌های اساسی را برداشته‌اند، تصریح کرد: از اول امسال تاکنون به همت هسته جهادی بخشایش دادگستری این استان پنج پرونده قصاص منجر به مصالحه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان روحیه بخشایش در بین مردم استان اردبیل گفت: روز گذشته نیز شاهد آزادسازی ۱۶ نفر از زندانیان توسط خیر مشگین‌شهری در این شهرستان بودیم که تمامی اینها گواهی صادق برای انسان‌دوستی و نوعدوستی مردم اردبیل است.

حجت‌الاسلام کثیرلو به روزهای پرکار هسته جهادی بخشایش دادگستری استان اردبیل در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: با مختومه کردن ۲ پرونده قصاص در ایام سوگواری شهدای کربلا در دارالارشاد و دارالامان اردبیل به نتیجه رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همزمان با ایام سوگواری شهدای کربلا و استفاده بهینه از ظرفیت حال و هوای مراسم‌های خاص این ایام، ۲ پرونده قتل و یک پرونده خانواده منجر به مصالحه شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: کارگروه جهادی بخشایش به همت ریش‌سفیدان و معتمدین امسال در استان تشکیل شده و با تلاش برای ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش، نسبت به حل و فصل موضوعات مهم با رویکرد مصالحه اقدام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ارزش کار از آنجا مشخص می‌شود که بنابر روایات اگر تمام دریاها جوهر و همه جنگل‌ها قلم شوند، باز از ثواب شب قدر نمی‌توانند بنویسند و بر این اساس پاداش کسی که در اصلاح اختلاف بین مردم تلاش کند مانند مجاهدت در راه پروردگار عالم است.

انتهای پیام/

منبع