به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان در اردبیل اظهار کرد: تقویت هنر زمینه تربیت سرمایه‌های انسانی است و ما باید با تقویت ابعاد مختلف هنری و فرهنگی در استان شاهد تریبت انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی و هنر متعهد باشیم. وی با تاکید بر […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سید حامد عاملی ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان در اردبیل اظهار کرد: تقویت هنر زمینه تربیت سرمایه‌های انسانی است و ما باید با تقویت ابعاد مختلف هنری و فرهنگی در استان شاهد تریبت انسان‌های در تراز انقلاب اسلامی و هنر متعهد باشیم.

وی با تاکید بر تقویت هنر، این عرصه را زمینه‌ای برای تربیت سرمایه‌های انسانی و نسل دارای قریحه ادبی و عواطف دانست و تصریح کرد: اگر در حوزه هنر سرمایه‌گذاری نشده و نسل دارای عواطف انسانی تربیت نشود، تلاش‌های ما برای تربیت فرزندان تأثیرگذار نتیجه بخش نخواهد بود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه فرزندان ما باید علاوه بر آموزش‌های دیگر، در یکی از رشته‌های هنری قریحه خود را کشف و به ظهور برسانند، گفت: تقویت روحیه هنرمندانه در کودکان و نوجوانان آنان را از گرایش به انواع آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و خانواده‌ها باید به تقویت ذوق و قریحه هنری فرزندان خود اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

عاملی اهمیت فرهنگ و هنر را در کاهش مشکلات اجتماعی غیر قابل انکار توصیف کرد و افزود: همفکری با اهالی فرهنگ و هنر در شناسایی، پیگیری و حل مسائل اجتماعی ضروری است چرا که هنرمندان با حضور در بین مردم و اقشار مختلف دردهای اجتماع را به خوبی لمس کرده و بر آن واقف هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر دنبال توانمندسازی سرمایه‌های انسانی هستیم باید با حل مشکلات اولویت‌دار عرصه فرهنگ و هنر، برای بهره‌برداری از این ظرفیت در راستای تربیت سرمایه‌های انسانی اقدام کنیم.

عاملی با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های مختلف در استان، سوق این امکانات به سمت هنر و فرهنگ را از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: باید تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای بهره‌مندی حوزه فرهنگ و هنر و تربیت نیروی انسانی متعهد به کار گرفته شود.

استاندار اردبیل مشکل اقتصاد فرهنگ و هنر را یادآور شد و بیان کرد: با شناسایی مشکلات اولویت‌دار فرهنگ در زمینه اقتصاد هنر و فرهنگ، نسبت به حل مشکلات دارای اولویت اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع