شهرام محسنی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: زمین کشاورزی باید دارای ارزش و اعتبار باشد تا کشاورز ضمن سرمایه گذاری و بهره برداری بتواند به عنوان وثیقه از این اسناد استفاده کند کشاورزان از این طریق دارای سرمایه واقعی‌تری شده و امکان این را می‌یابند که فعالیت کشاورزی‌شان را توسعه دهند. […]

شهرام محسنی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: زمین کشاورزی باید دارای ارزش و اعتبار باشد تا کشاورز ضمن سرمایه گذاری و بهره برداری بتواند به عنوان وثیقه از این اسناد استفاده کند کشاورزان از این طریق دارای سرمایه واقعی‌تری شده و امکان این را می‌یابند که فعالیت کشاورزی‌شان را توسعه دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسه هماهنگی با حضور نماینده امور اراضی کشور، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نمین و سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل جهت مستند سازی اراضی کشاورزی تشکیل شد.

رئیس جهاد کشاورزی نمین تصریح کرد: با اجرای این تفاهم نامه و با همکاری و تعامل بین ادارات جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک برخی از مکانیزم‌ها اصلاح شده و مشکلات حقوقی و اختلافات کاهش یافته و نظم جدیدی در صدور اسناد زمین‌های کشاورزی و مالکیت آنها اتفاق بیفتد.

محسنی اضافه کرد: اسنادی که در اختیار کشاورزان است اسناد قدیمی هستند که این اسناد به شکل نسق های زراعی هستند و تعداد کمی از کشاورزان اسناد دفترچه‌ای دارند که معضلات فراوانی ایجاد می‌نماید.

وی به نقشه‌های قدیمی اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این نقشه‌ها دقیق نیستند و در بسیاری از موارد بخاطر اختلاف مرزی باعث تنش میان روستاییان می‌شود و اداره منابع طبیعی و زارعین نیز دچار اختلافاتی هستند که لازم است در این بخش اقدامات جهادی و جدی صورت گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی نمین افزود: با بهره‌گیری از امکانات مدرن و استفاده از سیستم موقعیت‌یابی و تعیین مساحت به کمک دستگاه‌ها و ماهواره‌های مجهز اراضی کشاورزی و حدود اراضی آنها را به طور کامل مشخص خواهد شد،

انتهای پیام/

منبع