به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام غلامی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در قالب جشنواره «وقارلی قزلار» اظهار کرد: اینکه غرب با خصومت حجاب و عفاف را مترادف با سلب آزادی زنان و مغایر با حضور آنان در جامعه تعریف می‌کند تعبیری نادرست است بلکه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام غلامی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در قالب جشنواره «وقارلی قزلار» اظهار کرد: اینکه غرب با خصومت حجاب و عفاف را مترادف با سلب آزادی زنان و مغایر با حضور آنان در جامعه تعریف می‌کند تعبیری نادرست است بلکه تعالیم مترقی اسلام به زنان ارزش و بهایی فراوان داده است.

وی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون هیچیک از زنان با رعایت حجاب آسیبی را متحمل نشده اند، خاطرنشان کرد: حضور پررنگ بانوان در تمامی عرصه‌های اجتماعی موید اعتباربخشی به زنان است و حجاب آنها را تا حد اعلای انسانی اوج می‌دهد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل مرز ارزش گذاری به زنان در جوامع اسلامی و غربی را یادآور شد و بیان کرد: امروز حتی در کشورهای غربی نیز آزادی بی حد و حصر و ولنگاری زنان را در جامعه قبول ندارند و حفظ حریم زنان برای آنان در اولویت است.

غلامی ادامه داد: اندیشه‌های خصمانه غرب در به چالش کشیدن بانوان مسلمان با زیر سوال بردن حجاب آنان مشخص است و امروز قلب خانواده یعنی بانوان ما را نشانه گرفته اند.

وی از حجاب به عنوان پوشش و سپر برای بانوان در مقابل سوءاستفاده‌های متعدد نام برد و افزود: استفاده از جذابیت زنان در بازاریابی و تبلیغات، فروشندگی و حتی منشی‌گری اندیشه فاسد غرب است که آن را به جوامع تحمیل کرده و از زن به عنوان یک کالا استفاده می‌کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی بی حجابی را دلیل اصلی سلب آسایش و آرامش روانی زنان در اجتماع دانست و گفت: تعریف صحیح از حجاب در جامعه سبب می‌شود تا بانوان ما با عقلانیت نسبت به انتخاب آن اقدام کرده و حجاب را انتخاب برتر خود بدانند.

غلامی جایگاه ویژه زنان در سایه حجاب اسلامی را در اجتماع مهم ارزیابی کرد و افزود: دفاع از مقام زن و ارزش‌گذاری به این قشر فرهیخته جامعه باید از درون خانواده آغاز شود چرا بانوان معماران اصلی نهاد خانواده هستند که می‌توانند این بنیان را مستحکم نگه دارند.

انتهای پیام/

منبع