به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اسحاق رسولی عصر یکشنبه در نشست رسانه و فرهنگ دینی در اردبیل اظهار کرد: در شکل‌گیری هر تمدن مهمترین مسئله نظم و احترام به قانون است که بقا و دوام یک تمدن نیز در سایه این امر به سرانجام می‌رسد. وی به ۲ قطبی شدن جهان در قرن بیستم […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اسحاق رسولی عصر یکشنبه در نشست رسانه و فرهنگ دینی در اردبیل اظهار کرد: در شکل‌گیری هر تمدن مهمترین مسئله نظم و احترام به قانون است که بقا و دوام یک تمدن نیز در سایه این امر به سرانجام می‌رسد.

وی به ۲ قطبی شدن جهان در قرن بیستم و به هم خوردن هژمونی تک قطبی آمریکا در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در قرن بیست و یکم متخصصان و کارشناسان امر بر این باورند که کانون‌های قدرت متعددی در حال شکل‌گیری است تا نظام چند قطبی با محوریت آسیا شکل بگیرد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: در چنین شرایطی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت برتر و کانون توجه جهانی یکی از قدرت‌های نوینی است که می‌تواند زمینه بروز و ظهور اندیشه‌های دینی و اعتقادی را فراهم کند.

رسولی تقویت جبهه مقاومت و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران را در حرکت‌های جوامع آزادیخواه یادآور شد و افزود: در جنگ ترکیبی دشمنان نخواهند توانست کاری از پیش ببرند چرا که با گذر از تهدیدها و فشارهای اقتصادی، روحی و روانی ملت ایران ثابت خواهند کرد که در این جبهه نیز مقاومت و همواره در صحنه حاضر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمنان ما امروز به این نتیجه رسیدند که با جنگ برپا شده شناختی می‌توانند تا حد زیادی افکار عمومی و حرکت وسیع جامعه را به سمت اندیشه‌های انحرافی ببرند در حالی که در جنگ رخ داده در فضای ذهنی که بیشتر متمرکز بر اختلال در اعصاب و روان مردم است، راهبردهای اساسی را مد نظر قرار داده و در جنگ تمام عیار شکل گرفته نقش‌آفرینی جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران نمودی بهتر پیدا می‌کند.

رسولی اضافه کرد: در این جنگ که با ورودی فضای ذهنی و برخی اقدامات و حرکت‌های انحرافی روبه‌رو هستیم، تلاش بر اعتلای جایگاه دینی و ارزشی است که می‌تواند نتایج و ثمرات مفید و مؤثری را به همراه داشته باشد.

وی به آسیب‌های جنگ شناختی به عنوان تهدید واقعی برای نسل‌های بعدی اشاره کرد و ادامه داد: در این جنگ مهمترین مسئله آن است که نگرش‌ها و شناخت واقعیت‌ها به عنوان یک پازل حقیقی تکمیل شده و به دور از انحراف فکری زمینه اعتلای فرهنگ دینی و ارزشی نیز به وجود آید.

رسولی ضرورت ارتقا سواد رسانه‌ای را در کشور در بین فعالان این حوزه یادآور شد و بیان کرد: متأسفانه به غیر از شرایط بحرانی، هنوز دولت و ملت در یک مسیر منسجم گام بر نمی‌دارند و این خود آفت‌هایی را به همراه دارد در حالی که سازه مؤثر در تحکیم نظام اسلامی مردم، رهبری و امور دینی است که دشمن در جنگ شناختی هر سه حوزه را مورد بمباران شبانه‌روزی قرار داده است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل ضرورت تقویت جبهه رسانه‌ای را برای بر هم زدن تفکرات مسموم در این بخش یادآور شد و گفت: ضروری است تا اخلاق‌گرایی و حرفه‌گرایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع