به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله‌سوار با تبیین و تشریح ابعاد اغتشاشات اخیر تصریح کرد: این فتنه نیز با درایت و هدایت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری سریعاً خاموش شد ولی باید مسئولان نظام از این فتنه چند درس مهم یاد بگیرند. امام […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله‌سوار با تبیین و تشریح ابعاد اغتشاشات اخیر تصریح کرد: این فتنه نیز با درایت و هدایت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری سریعاً خاموش شد ولی باید مسئولان نظام از این فتنه چند درس مهم یاد بگیرند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نبود سواد رسانه‌ای در بین مردم و قشر نوجوان و جوان را یادآور شد و گفت: ولنگاری موجود در فضای مجازی کشور سبب شعله‌ور شدن و دمیدن آتش فتنه تا چند هفته شد و زمینه صدمات جبران‌ناپذیری به اموال عمومی ملت را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام عزیزی نبود تعهد رسانه‌ای در بین خواص و به ویژه سلبریتی‌ها را آفت فضای مجازی اعلام کرد و افزود: بی‌قید و بند بودن برخی از چهره‌ها به قوانین کشور سبب شد عده‌ای نوجوان و جوان با استفاده از هیجانات و احساسات خود در صدد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور برآیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مسئولان ذیربط باید از مالکان و صاحبان تمام پیام‌رسان‌های خارجی تعهد بگیرند که محتوا و داده‌های آنها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد نه اینکه با استفاده از فضای مجازی کشور علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده کرده و در برای تضعیف آن گام بردارند و این قانونی است که در اکثر کشورهای دنیا به آن عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به ۴۳ سال تلاش کشورهای استکباری به ویژه غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آمریکا و هم‌پیمانان آن در صدد هستند تا با روش‌های مختلف با تمرکز بر «نبرد اراده‌ها» نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و بحث برجام نیز در راستای همین پروژه و محدودیت‌های بیشتر در صنعت انرژی اتمی کشور متمرکز می‌شود که با استفاده از راهبرد فشار حداکثری و مهار حداکثری دنبال می‌شود.

خطیب جمعه بیله‌سوار بیان کرد: در کشور ۲ نوع گفتمان داریم که اولی گفتمان مقاومت و دومی گفتمان سازش است که برجام با محور گفتمان سازش در دولت قبلی کلید خورد و سبب شد که امروزه غرب و به ویژه آمریکا با استفاده از این ابزار و اهرم فشار، دنبال تحریم‌های گسترده‌تر علیه ملت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: اغتشاشات و حوادث اخیر کشور از جمله مواردی است که آمریکا با استفاده از آن در صدد است تا ایران را به میز مذاکره‌ای بکشاند که یک طرفه است و حق و حقوق ملت ایران در آن نادیده گرفته می‌شود تا امتیازات بیشتری نصیب طرف‌های غربی شود.

حجت‌الاسلام عزیزی با تقدیر و تشکر از بصیرت و هوشمندی مثال‌زدنی ملت غیور ایران اسلامی در حوادث اخیر تصریح کرد: دشمن به طرق مختلف با استفاده از ترور، خرابکاری، حملات سایبری، جنگ ادراکی و الان نیز اغتشاشات و بر هم زدن نظم و امنیت عمومی کشور در صدد تضعیف وجهه ایران در جامعه بین‌الملل بود که همه این‌ها نتوانست سبب شود که اراده معاندان و دشمنان نظام بر کشور غلبه کند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه کارخانه مغان همان صنعت کشاورزی آن است، گفت: از فرماندار و تمام دست‌اندرکاران دخیل در امر کشاورزی منطقه مجدانه تقاضا داریم در بحث الگوی کشت از الان برنامه‌ریزی داشته باشند تا خدای ناکرده کشاورزان در زمان فرآیند و برداشت محصولات کشاورزی دچار ضرر و زیان جبران‌ناپذیری نشوند و تمرکز آنها بر کشت محصولات استراتژیک باشد.

انتهای پیام/

منبع