به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار محمدعلی جعفری ظهر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل با اشاره به دقت در اصل مطالبه‌گری اظهار کرد: نقش مطالبه در اصلاح مسیر کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه کلان مدیریتی خطیر بوده اما نباید این مطالبه‌گری به هر بهایی و به هر روشی در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار محمدعلی جعفری ظهر پنجشنبه در نشست مجمع مطالبه‌گران استان اردبیل با اشاره به دقت در اصل مطالبه‌گری اظهار کرد: نقش مطالبه در اصلاح مسیر کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه کلان مدیریتی خطیر بوده اما نباید این مطالبه‌گری به هر بهایی و به هر روشی در جامعه مطرح شود چرا که یکی از تأکیدات مؤکد رهبر انقلاب نیز بر همین اساس است که مطالبه باید در چارچوب اصلی طرح و بررسی شود.

وی با اشاره به مشکلات رایج کشور در این برهه از زمان اذعان کرد: مشکلات امروز کشور و ملت ما مشکل جنگ و امنیت نیست امروز ما در استقرار عدالت و برقراری اقتصاد اسلامی و فرهنگ دینی دچار ضعف هستیم و اصلی‌ترین مطالبه مردم ما نیز همین موارد هستند چرا که بعد از اجراسازی گام دوم انقلاب این انتظار از دولت و نظام می‌رود که مشکلات اساسی را در جامعه ریشه کن کرده و بهای لازم به پشتوانه نظام که همان ملت است داده شود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله الاعظم (عج) تصریح کرد: مردم امروز این مطالبه را از دولت و مسئولین دارند که ریشه فساد برچیده شده، عدالت و برابری برقرار گشته و اقتصاد ما اقتصادی اسلامی باشد.

سردار جعفری همچنین خاطرنشان کرد: راهکار اصلی حل این معضلات، چالش‌ها و مشکلات پیش روی نظام جمهوری اسلامی حضور میلیونی مردم در عرصه بوده چرا که در هر مقطعی از تاریخ انقلاب مردم در صحنه حضور نداشتند نبرد ما با دشمن نبردی نابرابر بوده است.

وی ادامه داد: در تمامی بحران‌های اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی حضور مردم مسئله اصلی است و برای حل بحران و عبور از آن نیازمند ایستادگی مردم هستیم اما در نقطه مقابل باید به مطالبه‌های مردم نیز پاسخی در خور و شأن جایگاه‌شان داده شود که این مهم باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های مختلف ملی مهم شمرده شود.

فرمانده قرارگاه بقیه الله (عج) اذعان کرد: متأسفانه در برهه‌ای از زمان یا هم‌اکنون عده‌ای در پی تخریب مطالبه‌گری بودند و هستند اما مردم نباید فریفته این تفکرات اشتباه و نادرست شده و از مسیر اصلی آرمان‌های انقلاب خارج شوند.

سردار جعفری مطالبه‌گری را خط‌شکن جبهه امروزی انقلاب دانست و افزود: ضرورت مطالبه‌گری امروز به دلیل انباشت مشکلاتی است که به دلیل استقرار روش‌های غلط، سیستم‌ها و تفکرهای غیراسلامی در بطن نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته‌اند و تفکراتی که به مثابه تفکرات لیبرالی در حال رشد بوده برای انقلاب اسلامی بسیار خطرآفرین هستند و ما باید مراقب این تفکرات و خط فکرها باشیم.

وی بیان کرد: مطالبه صحیح و در چارچوب مردم بنا به سفارش مقام معظم رهبری امروز به مثابه نوک پیکان وطنی به سمت دشمن است که می‌توان آن را به گلوله‌های آتشینی که مسیر موفقیت را باز می‌کنند هم تشبیه کرد و همه این مسائل نشان از اهمیت مطالبه‌گری صحیح دارد.

فرمانده قرارگاه بقیه الله (عج) در پایان خاطرنشان کرد: جنگ امروز در کشور ما جنگ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و ما باید به دنبال حل این تنش‌ها باشیم و بی‌شک حضور مردم در عرصه و اقدام جهادگونه آنان در کنار دولت می‌تواند حلال این مشکلات و حتی مشکلات سخت‌تری باشد.

انتهای پیام/

منبع