مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی دستگاه یخ‌زدا برای فرودگاه اردبیل خریداری شده تا در ایام سرد سال مشکلی در پرواز هواپیماها رخ ندهد.

محمد قصابی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در حال حاضر به صورت هفتگی ۶۰ پرواز از فرودگاه اردبیل به تهران و برخی از شهرها دایر شده که شرکت‌های هواپیمایی همکاری نزدیکی را در برقراری پروازها با فرودگاه اردبیل انجام می‌دهند.

وی به مشکلات فرودگاه اردبیل به ویژه تأخیر و کنسلی پروازها اشاره کرد و گفت: از ۲ سال پیش عملیات بهسازی باند اصلی شروع شده و در روزهای اخیر با تأکید وزیر راه و شهرسازی نصب سیستم کمک ناوبری مدرن همراه با چراغ روشنایی در این باند انجام و این فرودگاه تا نیمه آبان ماه به صورت کامل با تجهیزات مناسب آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل ۲ مشکل فرودگاه اردبیل را شامل باد و مه شدید یادآور شد و تصریح کرد: در چنین شرایطی کنسلی پروازها طبیعی است هر چند که ما تلاش می‌کنیم بخش عظیمی از مشکلات را مرتفع کنیم ولی به دلیل استقرار شرایط جوی خاص تا ۷۰ درصد این تجهیزات و امکانات می‌تواند مشکل کنسلی پروازها را پوشش و آنها را رفع کند.

قصابی افزود: سیستم کمک ناوبری جدید که با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار و از طریق مناقصه خریداری شده در کنار نصب سیستم روشنایی مدرن می‌تواند تا حدود زیادی دغدغه‌های ما را در فرودگاه اردبیل در نشست و برخاست هواپیماها رفع کند.

وی به فعالیت فرودگاه پارس‌آباد در شمالی‌ترین نقطه استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به صورت هفتگی ۲ پرواز در این فرودگاه به همت شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دایر شده و هموطنان می‌توانند از ظرفیت این فرودگاه استفاده کنند.

قصابی مشکل سیستم روشنایی و سوخت‌گیری این فرودگاه را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر مدیرعامل فرودگاه‌های کشور مقرر شد تا با کمک استانداری اردبیل و همچنین شرکت فرودگاه‌ها، جایگاه سوخت‌گیری در این فرودگاه راه‌اندازی شود که شرکت نفت نیز در این زمینه همکاری لازم را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در کنار استقرار جایگاه سوخت، امیدواریم برای برقراری پروازها به شکل دائمی سیستم روشنایی نیز در این فرودگاه نصب شده و امکانات مطلوب و مناسبی را در این مجموعه شاهد باشیم تا هموطنان شمال استان از مزایای سفرهای هوایی استفاده کنند.

انتهای پیام/