رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان با استقبال خوب مردم اردبیل ۶ هزار نفر در مسابقات «قرآن، نور امید» شرکت کردند.

حجت‌الاسلام عزیز صابر اظهار کرد: مسابقه «قرآن، نور امید» با همکاری اداره امور قرآن و تبلیغات اسلامی برای ماه رمضان ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است که از اول تا پنجمین روز از این ماه تعداد ۶ هزار نفر در این مسابقه پیامکی و تلویزیونی شرکت کردند.

وی برگزاری برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در ماه رمضان امسال را علی‌رغم شرایط کرونایی به لحاظ باور دینی مردم منطقه ضروری دانست و افزود: امسال نیز تبلیغات اسلامی استان اردبیل در قالب برنامه‌های تلویزیونی و با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی به تدارک ویژه برنامه‌ها اقدام کرده است که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به مسابقه «قرآن، نور امید» اشاره داشت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با اشاره به شرایط مسابقه قرآنی رمضان در اردبیل گفت: طبق تفاهم‌نامه بین تبلیغات اسلامی، اداره امور قرآنی و نیز سازمان صدا و سیمای اردبیل برنامه‌ریزی شده تا سوالات قرآنی که توسط کارشناس امور قرآنی و پیشکسوت حوزه دینی در اردبیل طراحی شده است، به صورت روزانه از شبکه استانی سبلان پخش شود که هر روز به قید قرعه ۳ نفر از شرکت‌کنندگانی که جواب صحیح را ارسال کنند، انتخاب شده و در پایان ماه رمضان مبلغ ۲ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان در پایان ماه مبارک رمضان اگر وضعیت کرونا در استان تغییرات محسوسی به لحاظ کاهش آمار مبتلایان داشته باشد، در مراسمی حضوری از برندگان مسابقه تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام صابر به نامگذاری مسابقه همگانی قرآن اشاره و تصریح کرد: نام مسابقه «قرآن، نور امید» برگرفته از منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم است که ایشان در این بیانیه به اهمیت امید، باور و امیدآفرینی در جامعه اشاره داشته‌اند و با احساس نیاز به امیدآفرینی در بین آحاد جامعه به ویژه قشر نوجوانان و جوانان امسال تبلیغات اسلامی در ماه رمضان سعی داشت تا با پررنگ‌سازی این موضوع و عمل به دغدغه‌های فکری مقام عظمی ولایت در هدایت جامعه در این مسیر یاری‌گر باشد.

جشنواره مجازی «قرآن، نور امید» برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان همچنین از آغاز جشنواره مجازی «قرآن، نور امید» در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این پویش و جشنواره همگانی از ششم رمضان آغاز و در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به صفحه اینستاگرام تبلیغات اسلامی استان اردبیل مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام صابر همچنین از برگزاری پویش ختم قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان به نیت رفع بلایا خبر داد و گفت: این پویش با مشارکت، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، مؤسسات و جلسات و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود که هر جز قرآن کریم مزین به نام یکی از شهدای شاخص و سرداران رشید انقلاب اسلامی است.

وی همچنین از آغاز قرائت ۱۲۰ حزب قرآن کریم به نیت ۱۲۰ شهید والامقام در استان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند بعد از انتخاب جز قرآنی مورد نظر و تلاوت، نام و نام خانوادگی خود به همراه جز انتخابی خود را به مدیر کانال به آدرس quran_ard@ اعلام و ارسال کنند.

حضور ۲۶۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی مصباح

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان به برگزاری مسابقه قرآنی مشابه در رمضان ۱۳۹۹ در اردبیل نیز اشاره و اضافه کرد: سال گذشته نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی یا در قاب تلویزیون برنامه‌ریزی شد که در همین رابطه با برگزاری مسابقه قرآنی «مصباح» با موضوع تفسیر و مفاهیم قرآن، توانستیم ۲۶۰ هزار شرکت‌کننده را از ۲۱ استان مختلف کشور جذب کنیم که این اقدام فرهنگی با تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال به انجام رسید.

به گفته حجت‌الاسلام صابر سال گذشته به دلیل استقبال زیاد از مسابقه مصباح ویژه رمضان از نیمه رمضان تعداد برندگان اعلامی مسابقه از ۳ نفر به ۱۲ نفر در روز افزایش یافت که امسال نیز امکان افزایش تعداد برگزیدگان به دلیل افزایش استقبال از روند برگزاری مسابقه وجود دارد.

درخشش اردبیل در پانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان همچنین از قبولی نفراتی از حافظان استان اردبیل در پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: استان اردبیل در این دوره نیز خوش درخشید که ۹ نفر از حافظان استان موفق شدند در این دوره با قبولی مدرک تخصصی اخذ کنند.

حجت‌الاسلام صابر در تشریح چگونگی اعطای مدارک با درجه‌های مختلف به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: در این دوره‌های ارزیابی مدرک درجه ۱ تا ۳ به حافظان قرآن کریم اعطا می‌شود که به ترتیب هم طراز دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی است و مدرک درجه ۴ مربوط به حافظان ۲۰ جز قرآن است که معادل فوق دیپلم و مدرک درجه ۵ ویژه حافظان ۱۰ جز قرآن کریم بوده که معادل دیپلم است.

وی به امتیاز مدارک تخصصی حفظ قرآن کریم برای حافظان قرآن اشاره کرد و افزود: هر یک از این درجات مزایای متعددی از قبیل تحصیلات رایگان یا کسر شهریه دانشگاهی و بسیاری دیگر از موارد را شامل می‌شوند که حافظان قرآن برای اطلاع از این مزایا می‌توانند به سایت www.telavat.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع