به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بورس نفت و گاز شانگ‌های اعلام کرد شرکت ملی نفت فلات قاره چین و شرکت توتال انرژیز از طریق این بورس اولین معامله ۶۵ هزار تن گاز طبیعی مایع را بر اساس واحد پولی یوان انجام دادند. چین در سال‌های اخیر، برای کاهش تسلط دلار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، بورس نفت و گاز شانگ‌های اعلام کرد شرکت ملی نفت فلات قاره چین و شرکت توتال انرژیز از طریق این بورس اولین معامله ۶۵ هزار تن گاز طبیعی مایع را بر اساس واحد پولی یوان انجام دادند.

چین در سال‌های اخیر، برای کاهش تسلط دلار آمریکا در تجارت جهانی، تلاش کرده است شی جین پینگ، رئیس جمهور چین سه ماه پیش در سفر به عربستان سعودی خواستار مبادلات نفتی با کشورهای حوزه خلیج فارس به یوآن شده بود.

در چارچوب تلاش دیگر کشورها برای استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری بین المللی، پایگاه اینترنتی آر تی گزارش داد انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) هم به دنبال کنار گذاشتن دلار و یورو در معاملاتش است. بر اساس این گزارش قرار است وزرای دارایی آسه آن در نشت آتی خود در اندونزی درباره حذف دلار و یورو از معاملات و تسویه با ارزهای محلی بحث و تبادل نظر کنند.

آمارهای رسمی حاکیست میزان ذخیره دلاری بانک‌های مرکزی جهان از هفتاد درصد به شصت درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار