به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان اردبیل از طریق شبکه سبلان سخن می‌گفت با بیان اینکه کرونا شرایطی ایجاد کرد که امکان سرکشی به استان‌ها برایمان در طول زمان تبلیغات انتخاباتی میسر نشد اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان به خطر افتادن سلامت مردم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان اردبیل از طریق شبکه سبلان سخن می‌گفت با بیان اینکه کرونا شرایطی ایجاد کرد که امکان سرکشی به استان‌ها برایمان در طول زمان تبلیغات انتخاباتی میسر نشد اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان به خطر افتادن سلامت مردم با وجود تجمعات وجود داشت تمامی سفرهای استانی مان را لغو کردیم.

وی به برخی سو مدیریت‌ها و ضعف‌های عمده در مقابله با کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰ هزار نفر در کشورمان بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا فوت کردند ولی در برخی کشورها با مدیریت مناسب کرونا به بحران تبدیل نشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در کشورهایی مانند چین، ژاپن، ویتنام بدون دسترسی اولیه به واکسن کرونا شاهد فوتی‌های کمتر و مدیریت بالای کرونا بوده ایم این در حالی است که در کشور مان واکسینه کردن مردم به تعداد بالایی انجام نشده است.

قاضی زاده هاشمی به اقدامات اساسی دولت سلام در راستای واکسینه کردن مردم و کنترل کرونا پرداخت و گفت: دولت سلام از همان روزهای نخست آغاز به طرح سراسری واکسن کرونا خواهد کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن کرونا در کشور مدیریت و مهار شود.

سیاست‌ها و مدیریت‌های غلط تمام امکانات را در تهران متمرکز کرده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عدم توسعه متوازن در کشور نهادینه اشاره کرد و افزود: اکنون تمامی امکانات در تهران به‌عنوان پایتخت و با فاصله، تعدادی از کلان‌شهرها است اما در دولت بنده به‌جای تهران هر استان یک پایتخت خواهد بود.

وی بیان کرد: بر اساس اختیارات قانون اساسی که به دولت اجازه داده اختیارات اجرایی خود را به فرمانداران شهرستان‌ها بدهد، تمامی اختیارات هیأت وزیران در حوزه تصدی و اجرا به فرمانداران داده می‌شود و آن‌ها پاسخ‌گوی مردم خواهند بود.

قاضی زاده هاشمی به تشریح تبدیل هر شهرستان به یک پایتخت با امکانات گسترده پرداخت و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده ساختار تصمیم‌گیری متمرکز را خرد می‌کنیم و اختیارات را مستقیم نه حتی به مراکز استان، بلکه به شهرستان‌ها می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این طرح برنامه ریزی شده تا استانداران وظیفه هماهنگی و برنامه ریزی های کلان را انجام دهند و برای هر شهرستان مأموریتی ملی تعریف می‌شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از توسعه هر شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اعلام کرد و افزود: هر شهرستان تبدیل به یک پایتخت خاص از توسعه می‌شود که این برنامه با بررسی قابلیت‌های همان استان یا شهرستان و یا حتی روستاها خواهد بود.

اجرای طرح سربازی اجرایی در کشور فرصت اشتغال را از جوانان سلب کرده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تعداد سربازان فراری کشور را نزدیک به سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: سربازی ۲ سال جوانان را که در سن کار قرار دارند یا می‌تواند به تحصیل و ازدواج و اشتغال بپردازد می‌گیرد، در حالی که در این دو سال امکان اشتغال و یا تحصیل جوانان در مراتب بالاتر از آنها سلب می‌شود.

وی افزود: به دنبال جمع شدن طرح سربازی اجباری در کشور هستم و در دولت سلام نیز سربازی به عنوان سربازی داوطلبانه خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی به عدم بازگشت دانشجویان به شهرهای خود بعد از اتمام تحصیل اشاره کرد و گفت: این معضل موجب افزایش جمعیت در شهرهای بزرگ و عدم اشتغال و یا رونق تولید در شهرستان‌ها می‌شود که در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات و یا امکانات دیگر جوانان را به شهرهای کوچک بازگردانیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح دانشگاه، نمایشگاه‌های ویژه، اجازه تجارت بین المللی، گمرک و اجازه دیپلماسی به شهرستان‌ها نیز داده می‌شود.

کشور از تبعیض گسترده رنج می‌برد

قاضی زاده هاشمی ساختارها، روش‌های استضعاف و نبود توازن را در ۱۰۰ ساله کشور علت اصلی تبعیض در کشور عنوان و اضافه کرد: مراکز دانشگاهی، رفاهی و اشتغال زا در مناطق خاصی از کشور استقرار یافته است که البته همان مناطق نیز برخوردار نشدند و آسیب‌های دیگر ایجاد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این فقدان توازن مهاجرت، حاشیه نشینی، گرانی زمین، ترافیک و فقر ایجاد کرد که از عوارض برنامه ریزی غلط در توسعه است.

وی ادامه داد: امروز کشور از تبعیض گسترده رنج می‌برد که نیاز به برنامه ریزی برای اصلاح است، خیلی از دولت‌ها مدعی اصلاح بودند ولی محقق نشد چرا که دولت‌ها بدون مردم نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

قاضی زاده هاشمی دولت سلام را دولت تمام مردم ایران عنوان کرد و افزود: به مدد نخبگان و جوانان توانمند ایران و با درس گرفتن از تجربه‌های تلخ گذشته در سو مدیریت‌ها و عدم برقراری عدالت در توسعه و پیشرفت تمامی استان‌ها پیشرفت را تجربه خواهند کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اهداف عمده دولت سلام اشاره کرد و گفت: از بین بردن تبعیض‌ها، فساد، رانت، قوم گرایی، ایجاد شایسته سالاری و بودن با مردم و حق حاکمیت مردم است و هر مدیری که رضایت مردم را در این دولت جلب نکند عزل خواهد شد.

تکمیل مسیر ریلی در شهرستان‌های مرزی اردبیل در دستور کار قرار خواهد گرفت

قاضی زاده هاشمی به سفر خود در سال گذشته به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در طی این سفر با نخبگان و بزرگان این استان دیداری داشتم و تمامی مشکلات و قابلیت‌های این منطقه را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی را در برنامه‌های دولت سلام قرار داده ام.

وی استان اردبیل را استانی چهار فصل دانست و افزود: جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این استان در دامنه سبلان فرصت بسیاری مناسبی برای توسعه گردشگری است و باید از این قابلیت‌ها در جهت بهره برداری هرچه بیشتر برای تولید و اشتغال استفاده کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل از لحاظ مرزی بودن و همسایگی با کشورهای حوزه قفقاز اشاره کرد و افزود: این قابلیت موجب توسعه صادرات خواهد شد چرا که در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی توانمندی‌های بسیاری در این منطقه وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی به عدم توسعه و حاشیه نشینی و افزایش نرخ بیکاری در این استان انتقاد کرد و ادامه داد: در دولت سلام توجه ویژه ای به قابلیت‌های این استان خواهد شد تا این مشکلات عمده حل شود

وی به قابلیت‌های بازارچه مرزی شهرستان بیله سوار و کشور آذربایجان اشاره کرد و گفت: گمرک در این شهرستان باید توسعه گسترده‌تری پیدا کند و این امر با تکمیل راه ریلی و افزایش صادرات محقق خواهد شد تا مقابل مهاجرت مردم این شهرستان به سایر شهرستان‌ها و مرکز استان گرفته شود.

آسیب دیدگان ناشی از کرونا در حوزه گردشگری استان اردبیل حمایت خواهند شد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موقعیت شهرستان پارس آباد را یک موقعیت بین المللی اعلام کرد و افزود: با وجود قابلیت‌های کشاورزی و دامپروری در این شهرستان، سو مدیریت‌ها و ضعف‌های گسترده در زمینه استفاده از این قابلیت موجب بروز مشکلاتی در خصوصی سازی در این منطقه شد.

وی به اجرای طرح توسعه گردشگری در شهرستان‌های خلخال، مشگین شهر و سرعین در دولت سلام پرداخت و گفت: محصولات باغی و گیاهان دارویی موجود در این مناطق بهترین فرصت برای توسعه اشتغال و تولید است.

قاضی زاده هاشمی به توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان گرمی با توجه به مرزی بودن این منطقه تاکید کرد و گفت: این شهرستان باید پایگاه صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی شود و در این راستا طرح مقابله با زمین خواری نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع