به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل مربوط به استاندارد سازی تعدادی از واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه بدون شک نقش استاندارد در رشد و ارتقای تولید ملی و کمک به جهش تولید قابل توجه و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: استانداردسازی و توجه به کیفیت کالا […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل مربوط به استاندارد سازی تعدادی از واحدهای تولیدی استان با بیان اینکه بدون شک نقش استاندارد در رشد و ارتقای تولید ملی و کمک به جهش تولید قابل توجه و غیرقابل انکار است، اظهار کرد: استانداردسازی و توجه به کیفیت کالا و خدمات لازمه تقویت تولیدات ملی است.

وی افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی قطع کامل وابستگی به محصولات خارجی بوده و حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در ارتقا کیفیت محصولات صنعتی می‌تواند منجر به جهش تولیدات صادرات محور شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با استانداردسازی کالاها اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بند ۲۴ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به این مقوله اختصاص دادند و بر افزایش پوشش استاندارد و ترویج آن تاکید کردند.

علایی بیان کرد: استاندارد و توجه به کیفیت کالاها لازمه تقویت تولید ملی و افزایش اعتبار آن در بازارهای داخلی و خارجی است، بنابراین هرچه واحدهای تولیدی به سمت رعایت استانداردها و ارتقای کیفیت حرکت کنند.

وی افزود: با دریافت نشان استاندارد ملی کالاهای ایرانی می‌توانند نزد مصرف کنندگان داخلی و خارجی اعتبار و جایگاه بیشتری را کسب کنند و این مهم به رونق و جهش تولید کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع