به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عزت‌الله ضرغامی ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل، اظهار کرد: ما در استان‌های مختلف تلاش می کنیم تا صنایع دستی را که دارای برند و شهرت خاص هستند، در این حوزه مورد حمایت قرار داده و به نوعی به تقویت اقتصاد و معیشت فعالان این بخش کمک کنیم. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عزت‌الله ضرغامی ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از غرفه‌های صنایع دستی در اردبیل، اظهار کرد: ما در استان‌های مختلف تلاش می کنیم تا صنایع دستی را که دارای برند و شهرت خاص هستند، در این حوزه مورد حمایت قرار داده و به نوعی به تقویت اقتصاد و معیشت فعالان این بخش کمک کنیم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد شاغلان و فعالان صنایع دستی را زنان تشکیل می دهند، تصریح کرد: در سطح جهانی و بین‌المللی از قبل تولید محصولات صنایع دستی سودهای کلانی نصیب کشورها می شود که ما در این زمینه نباید از رقبای جهانی عقب بمانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هنر صنعت صنایع دستی را در ایران دارای اصالت و شهرت فراگیر جهانی توصیف کرد و گفت: ما باید جایگاهمان را از رتبه سی و نهم صادرکننده صنایع دستی به کمتر از ۱۵ برسانیم تا زمینه برای ارزآوری و فروش محصولات به نفع تولیدکنندگان واقعی فراهم آید.

ضرغامی حمایت از استارتاپ‌ها و کسب و کارهای پویا در حوزه صنایع دستی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین ابزار در این زمینه برندسازی محصولات است که در استان اردبیل نیز ورنی، گلیم و جاجیم از این خصیصه برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیش از ۳۷۰ رشته صنایع دستی در ایران فعال است و ۱۴ شهر و روستای ثبت جهانی در این حوزه داریم و ۵۲ شهر و روستای کشور نیز آثار صنایع دستی خود را ثبت ملی کرده‌اند.

ضرغامی حمایت همه‌جانبه از صادرات صنایع دستی و ثبت مالکیت معنوی را به نفع هنرمندان و تولیدکنندگان یادآور شد و اضافه کرد: در بازدیدی که از غرفه‌های صنایع دستی داشتیم، پای درد دل فعالان این حوزه نشستیم که عمده مطالبات و خواسته‌های آنها تقویت نظام اقتصادی در این بخش و بهبود معیشت و حمایت و پشتیبانی از هنرمندان بوده است.

وی بیان کرد: در استان اردبیل فعالیت‌های مناسبی در تولید کارگاهی، صدور جواز تأسیس برای فعالان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف صنایع دستی، پوشش بیمه‌ای صنعتگران و تولیدکنندگان انجام شده که این فعالیت‌ها در نیمه دوم سال تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع