به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مدیسن نت، در یک مطالعه جدید در نروژ ۸۶ بیمار مبتلا به سکته مغزی نسبتاً خفیف مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بسیاری از آنها پس از ۱۲ هفته عملکرد ذهنی شأن بهبود یافت. دکتر «رامون گرامبات»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مدیسن نت، در یک مطالعه جدید در نروژ ۸۶ بیمار مبتلا به سکته مغزی نسبتاً خفیف مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که بسیاری از آنها پس از ۱۲ هفته عملکرد ذهنی شأن بهبود یافت.

دکتر «رامون گرامبات»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه علوم و فناوی نروژ، می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که حدود نیمی از بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، یک هفته پس از سکته مغزی، با اشکال مختلف اختلال حافظه روبرو بودند. اما تا سه ماه پس از سکته مغزی، حدود یک سوم از افراد مبتلا به اختلال حافظه، عملکرد حافظه شأن بهبود یافت.»

در حالی که در حال حاضر تعداد بیشتری از بیماران سکته مغزی نسبت به گذشته زنده می‌مانند، اما سکته مغزی همچنان یک بیماری جدی و کُشنده است. بازماندگان ممکن است علاوه بر از دست دادن حافظه و کاهش توانایی یادگیری، اضطراب، افسردگی و خستگی را پس از آن تجربه کنند.

به گفته محققان، نسبت بیماران مبتلا به سکته‌های مغزی خفیف در سال‌های اخیر افزایش یافته است. اما عوارض آن از نظر مشکلات تمرکز، کاهش استقامت و تغییر در عملکرد حافظه حتی در بیمارانی که سکته مغزی خفیف دارند نیز رایج است.

انتهای پیام/

منبع