به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حداکثر ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در سال ۹۹ به میزان ۲۰,۰۰۰ میلیارد تومان بود اگر قیمت دلار در آن زمان را در محدوده ۲۰ هزار تومان محاسبه کنیم در نتیجه سقف ارزش معاملات خرد باید در این زمان نیز به بالای ۴۰,۰۰۰ میلیارد تومان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حداکثر ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در سال ۹۹ به میزان ۲۰,۰۰۰ میلیارد تومان بود اگر قیمت دلار در آن زمان را در محدوده ۲۰ هزار تومان محاسبه کنیم در نتیجه سقف ارزش معاملات خرد باید در این زمان نیز به بالای ۴۰,۰۰۰ میلیارد تومان رسیده تا با سال ۹۹ برابری کند، ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در معاملات شنبه ۱۶ اردیبهشت به ۲۵ هزار میلیارد تومان رسید که رکورد تازه ای در بازار سرمایه است که می‌تواند ادامه روند افزایش شاخص کل بورس را داشته باشد.

ارزش معاملات خرد عدد ۲۵,۰۶۹ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۲% و نسبت به میانگین ماهانه ۳۷% افزایش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی حقیقی (خرید حقیقی از حقوقی) به ارزش ۷,۸۳۲ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند ورود نقدینگی حقیقی برای پانزدهمین روز متوالی با ثبت رقم ۲,۲۴۹ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت آن هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

امروز سه گروه خودرویی، بانکی و پالایشی وضعیت مناسبی داشتند اما تعداد نمادهای منفی آن هم در نیم ساعت پایانی بیشتر شد و ۲۱۰ نماد منفی و ۴ نماد صف فروش بودند، ۱۹۸ نماد نیز مثبت و ۲۱۳ نماد صف خرید بودند.

شاخص کل در پایان معاملات امروز با رشد ۲۰۵۵۹ واحدی توانست در جایگاه ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد قرار بگیرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر