ژیلا کاملی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از مجموع ۹۸۱ هزار نفر دارنده سهام عدالت در استان اردبیل، ۵۱۰ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را برای هدایت و مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند. وی ترکیب سهام عدالت را با حضور شرکت‌های معتبر فعال بورسی ترکیبی مطلوب […]

ژیلا کاملی در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از مجموع ۹۸۱ هزار نفر دارنده سهام عدالت در استان اردبیل، ۵۱۰ هزار نفر روش مستقیم و مابقی روش غیرمستقیم را برای هدایت و مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند.

وی ترکیب سهام عدالت را با حضور شرکت‌های معتبر فعال بورسی ترکیبی مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و گفت: در مجموع سهام عدالت متشکل از سهم ۳۶ شرکت معتبر بورسی است که همواره از ارزش و جایگاه خاصی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سرمایه بهره‌مند هستند و بر مبنای اصل ۴۴ قانون اساسی بخشی از سهام آنها واگذار شده است.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل تصریح کرد: از بین ۳۶ شرکت بورسی که ترکیبی از آنها به عنوان سهام عدالت به مردم واگذار شده شامل سهام شرکت‌های آلومینیوم، بانک تجارت، ملت، صادرات، سایپا، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات، صنعت و معدن گل گوهر، بیمه دانا، پتروشیمی ارومیه، خوزستان و… است.

دارندگان سهام عدالت تا ۶۰ درصد از سهم خود را می‌توانند به فروش برسانند
کاملی افزود: با دستور صادر شده، دارندگان سهام عدالت تا ۶۰ درصد از سهم خود را می‌توانند به فروش برسانند که در ابتدای امر استقبال از فروش سهام بیشتر بود اما با توجه به افزایش قیمت هر سهم در حال حاضر چندان رغبتی به فروش سهام عدالت وجود ندارد و دارندگان آن سعی می‌کنند سرمایه و دارایی خود را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ افراد با مراجعه به سازمان خصوصی‌سازی می‌توانند از ارزش واقعی سهام خود مطلع شده چرا که ما دو بخش سهامدار عدالت داریم که قسمتی از آنها ۵۰۰ هزار تومان و قسمتی با پرداخت معادل این رقم تا یک میلیون تومان دارنده سهام عدالت هستند.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل ارزش سهام عدالت دارندگان برگه‌های ۵۰۰ هزار تومانی را در شرایط کنونی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: آنهایی که به ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت دارند، نرخ سرمایه آنها در حال حاضر ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که تنها ۶۰ درصد این مبلغ قابل نقد شدن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دو مرحله فروش سهام عدالت ۳۰ تا ۶۰ درصد آزاد شده و هم اکنون نیز با متوقف شدن دستور فروش سعی بر حفظ منافع سهامداران است.

ضرورت داشتن نگاه بلند مدت در سرمایه‌گذاری پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان بورس
کاملی به نگرانی‌های ایجاد شده در ماه‌های گذشته مبنی بر ارزش سهام و عرضه آنها با قیمت پایین اضافه کرد: ما امیدواریم دارندگان سهام عدالت با دید بلند مدت سهام خود را حفظ کرده چرا که ترکیب سهام آنها حکایت از پشتوانه شرکت‌های شاخص بورسی است که قطعا در آینده ارزش این سهام واگذار شده ارتقا می‌یابد.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل ضرورت نگاه بلند مدت را در سرمایه‌گذاری پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان بورس و سرمایه یادآور شد و بیان کرد: نباید عده‌ای با فراز و فرود پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به سرعت تصمیم به خرید و فروش سهام خود کنند بلکه بهتر است در یک نگاه بلند مدت این مبالغ را سرمایه‌ای برای خود و نسل‌های آینده بدانند.

کاملی رویکرد سازمان بورس اوراق بهادار را ارائه آموزش‌های رایگان با هدف بالا بردن اطلاعات مردم در حوزه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سرمایه اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم علاقمندان با حضور در این کلاس‌های رایگان سواد مالی و بورسی خود را افزایش دهند.

وی با ارائه یک سامانه چهار رقمی برای پیگیری کارهای مربوط به سهام عدالت اظهار کرد: علاقمندان با تماس و ارتباط گیری با سامانه ۱۵۶۹ و وارد کردن عدد یک و کد ملی خود می‌توانند در جریان آخرین اطلاعات سهام قرار گرفته و کارگزار ناظر خود را بشناسد.

دارندگان سهام عدالت نباید دستور فروش سهام خود را صادر کنند
سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: به هیچ وجه دارندگان سهام عدالت نباید دستور فروش سهام خود را صادر کنند چرا که این امر لغو شده و فرآیند بازگشت به مرحله قبل از طریق کارگزاری ناظر امکان‌پذیر است.

وی برای خانواده‌های دارنده سهام عدالت متوفی نیز گفت: با مراجعه به سامانه ذینفعان پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سرمایه و انتخاب بخش میز خدمت الکترونیکی نسبت به ثبت اطلاعات یکی از وراث به همراه گواهی حصر وراثت و فوت اقدام کرده تا در آینده نسبت به تقسیم سهام عدالت در بین ورثه افراد فوت شده اقدام شود.

کاملی در مورد شکل‌گیری شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت نیز افزود: با فعالیت این شرکت‌ها با نماد خاص در استان اردبیل سود حاصل از معاملات سهام عدالت بدون دخالت مدیرعامل و هیئت رئیسه شرکت‌ها به حساب دارندگان سهام عدالت پرداخت می‌شود.

تنها یک بانک در اردبیل با برگه سهام عدالت تسهیلات پرداخت می کند
سرپرست بورس اوراق بهادار استان اردبیل به پرداخت تسهیلات برای دارندگان سهام عدالت از طریق بانک‌ها نیز خاطر نشان کرد: تنها یک بانک در استان اردبیل با برگه سهام عدالت پرداخت تسهیلات را به شرط کامل بودن ارقام اولیه سهام عدالت پرداخت کرده و مابقی بانک‌ها در این زمینه استقبالی نداشتند.

وی اضافه کرد: جاماندگان سهام عدالت بر اساس طرح ارائه شده در مجلس در موعد اعلام شده می‌توانند برای بهره‌مندی از سهام عدالت ثبت‌نام کرده و بر اساس احراز شرایط در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع