به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با حضور در شعبه اخذ رأی در استانبول، رأی خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری این کشور انداخت. پیش از این، کمال قلیچدار اوغلو و سینان اوغان دو نامزد دیگر ریاست جمهوری ترکیه نیز با حضور در شعب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با حضور در شعبه اخذ رأی در استانبول، رأی خود را به صندوق انتخابات ریاست جمهوری این کشور انداخت.

پیش از این، کمال قلیچدار اوغلو و سینان اوغان دو نامزد دیگر ریاست جمهوری ترکیه نیز با حضور در شعب اخذ رای، آراء خود را به صندوق انداخته بودند.

رأس ساعت ۸ صبح امروز شعب اخذ رأی در مناطق مختلف ترکیه باز شد تا مردم این کشور سیزدهمین رئیس‌جمهور و ۶۰۰ نماینده پارلمان این کشور را انتخاب کنند؛ فرآیند رأی‌گیری تا ساعت ۱۷ بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

تمام نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت و دوقطبی اصلی بین اردوغان و قلیچدار اوغلو است.؛ نامزد برنده باید بیش از ۵۰ درصد آراء مأخوذه را کسب کند، در غیر این صورت دور دوم انتخابات دو هفته بعد (۲۸ می) برگزار خواهد شد.

در این انتخابات ۶۰ میلون و ۹۰۴ هزار نفر در داخل ترکیه و ۳ میلیون و ۲۸۶ هزار نفر در خارج کشور، واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

در تاریخ ۱۰۰ ساله جمهوری ترکیه، تنها ۲ بار میزان مشارکت از ۷۰ درصد پایین آمده و به ۶۴ درصد رسیده است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر