اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: طرح شبکه‌ آبیاری اراضی پایاب سد خداآفرین با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید. وی با قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و بانکهای عامل گفت: پس […]

اکبر بهنامجو در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: طرح شبکه‌ آبیاری اراضی پایاب سد خداآفرین با پیشرفت بالای ۹۵ درصد در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور و بانکهای عامل گفت: پس از بحث و بررسی در خصوص مباحث مورد نیاز تقویت زیرساخت‌های کشاورزی استان، اردبیل در دو زمینه یکی برای احداث کارخانه تولید علوفه به صورت سیلاژ یونجه تر با تکنولوژی مدرن و دیگری در زمینه اجرای سیستم نوین آبیاری هوشمند زیر زمینی در سطح ۱۰۰ هکتار با اعمال سیاست‌های هدایتی و حمایتی اعطای یارانه  می‌باشد.

بهنامجو گفت: استان اردبیل با ظرفیت دامداری بیش از ۴ میلیون واحد دامی بیش از پیش نیازمند تامین علوفه غنی سازی شده به صورت سیلاژ می باشد که پس از بحث کارشناسی به صورت پایلوت در سطح کشور عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: در این جلسه همچنین تامین منابع اعتباری برای تکمیل پروژه بین المللی اراضی پایاب سد خدا آفرین مشخص گردید.

بهنامجو بیان کرد: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان اردبیل ۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت سالانه بیش از ۵۵۰ هزار تن سیب زمینی تولید و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان خواهد شد.   

وی افزود: یکی از مهمترین فاکتورهای افزایش عملکرد در واحد سطح استفاده از بذور اصلاح شده و مرغوب می‌باشد و به دلیل دانش بالای کشاورزان این شهرستان با قاطعیت می‌توان گفت که صد درصد تمامی تولیدکنندگان و بهره‌برداران از بذور اصلاح شده سیب زمینی در کاشت محصول خود استفاده می‌کنند.

استاندار اردبیل افزود: کارگاه‌ها و واحدهای تولید بذر مینی تیوبرسیب‌زمینی در این شهرستان نیز بسیار توانمند و فعال عمل می‌کنند بطوری که سالانه بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد غده مینی تیوبر تولید می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از کشاورزان سیب‌زمینی کار برای آبیاری مزارع خود از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار استفاده می‌کنند و بر اساس برآورد های کارشناسی سیب زمینی کاران این شهرستان توانسته اند میزان استفاده بهینه از آب کشاورزی را از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد ارتقاء دهند.

انتهای پیام/

منبع