مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در قالب رویداد ۲۰۲۳ اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو اردبیل میزبان ۲۷ سفیر کشورهای عضو اکو و همسایه خواهد بود.

حسن محمدی ادیب در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ۱۴ سفیر کشورهای عضو اکو به همراه سفرای برخی کشورهای همسایه و حتی اروپایی نظیر روسیه، اسپانیا و چین در اردبیل حاضر شده و ما شاهد ارائه ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل در قالب رویداد ۲۰۲۳ خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در کنار این سفرا، ۳۰ میهمان ویژه کشوری، ۳۰ نفر از دبیرخانه کشورهای عضو اکو، ۱۰ نفر از وزارت امور خارجه، ۲۵ خبرنگار خارجی به همراه ۶ کارشناس و رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌ها در اردبیل حاضر شده تا در مدت ۲ روز افتتاحیه رویداد ۲۰۲۳ را در اردبیل شاهد باشیم.

وی گفت: بعد از ورود این میهمانان، بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین، حضور در شهر توریستی سرعین و همچنین حضور در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر را در مغان برای این میهمانان تدارک دیده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به بازتاب ملی و بین‌المللی این رویداد اشاره کرد و افزود: امیدواریم از طریق رسانه‌های مختلف جهانی و بین‌المللی ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل معرفی شده و از طریق آژانس‌های بین‌المللی برپایی تورهای گردشگری خارجی را در فصول پیش رو شاهد باشیم.

محمدی ادیب به فعالیت‌ کمیته‌های مختلف این رویداد به ویژه همکاری مناسب اتاق بازرگانی در میزبانی از این میهمانان و برگزاری نشست اقتصادی و معرفی توانمندی‌های استان اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا ۲۷ پروژه سرمایه‌گذاری که برای آنها موافقت اصلی بی‌نام صادر شده، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در کنار آن حضور جوامع عشایری از مناطق مختلف کشور را نیز شاهد خواهیم بود.

محمدی ادیب به پروژه‌های در حال اجرای حوزه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: ۹۱ طرح گردشگری در استان در حال اجرا است که ۶ هزار میلیارد تومان منابع برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده که بخشی از این طرح‌ها به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم در رویداد پیش رو استان اردبیل میزبان شایسته برای میهمانان و مسافران داخلی و خارجی باشد.

انتهای پیام/