شهریار آراسته در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند استان اردبیل، استانی مرزی است اما در زمره استان‌های سطح دو با آلودگی کمتر در بحث قاچاق کالا و ارز روبه‌روست به طوری که این استان را می‌توان به معبر عبور کالاهای قاچاق نام گذاشت. وی تصریح کرد: ما کمترین قاچاق […]

شهریار آراسته در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند استان اردبیل، استانی مرزی است اما در زمره استان‌های سطح دو با آلودگی کمتر در بحث قاچاق کالا و ارز روبه‌روست به طوری که این استان را می‌توان به معبر عبور کالاهای قاچاق نام گذاشت.

وی تصریح کرد: ما کمترین قاچاق را در مناطق مرزی استان اردبیل شاهد هستیم اما این استان معبر قاچاق از غرب به شمال و شرق کشور تبدیل شده به ‌گونه‌ای که بیشترین کالاهای قاچاق شامل مواد بهداشتی و آرایشی، دخانی، داروهای غیرمجاز، لوازم صوتی و تصویری، ماهواره و منسوجات از این خط قاچاق انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: با تلاشی که مجموعه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان دارند، تلاششان بر تقویت و حمایت از تولید داخلی است تا به نوعی به صورت ریشه‌ای و با تغییر ذائقه مردم مصرف‌گرایی به ویژه در بحث کالاهای خارجی تعدیل و مصرف کالاهای داخلی مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

آراسته دلیل کاهش قاچاق منسوجات و البسه را تغییر قیمت ارز و به صرفه نبودن واردات البسه از خارج به داخل اعلام کرد و افزود: فعالیت کارخانه‌هایی همچون سبلان پارچه مانع از واردات بی‌رویه در این حوزه شده به طوری که سبلان پارچه هم اکنون با تولید کیفی به اشتغال ۷۰۰ نفر منجر شده که در آینده با افزایش ظرفیت تولید تا ۴ هزار نفر می‌تواند توان اشتغال خود را بالا ببرد.

وی یکی از راه‌های تقویت نظام اشتغال را حمایت از تولید داخل با تولید کالاهای با کیفیت اعلام کرد و ادامه داد: از طرفی تولیدکنندگان باید به کیفیت تولید توجه کنند و از سوی دیگر مصرف‌کنندگان نیز تلاش کنند تا با استفاده از کالای ایرانی به حمایت همه‌جانبه از این بخش کمکی جدی داشته باشند.

آراسته در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باید موانع پیش روی تولیدکنندگان برطرف و از سویی هزینه قاچاق را به حدی بالا ببریم تا صرفه و سود حاصل از آن به جیب دلال نرفته و به نوعی اختلالی در مسیر تولید داخلی شکل نگیرد.

وی به فعالیت خوب گروه تبلیغاتی هوشمند در زیرمجموعه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: از چند سال پیش این مجموعه فعالیتی مثبت در حوزه فرهنگی، آموزشی و تبلیغی را شروع کرده و با برگزاری جشنواره‌های متعدد حمایت از کالای ایرانی سعی بر تقویت این جبهه تولید ملی است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل به راه‌اندازی پویش ملی حمایت از کالای ایرانی و ثبت ۲ هزار محصول با هدف تبلیغ ملی این کالاها با برند استان‌ها اشاره کرد و افزود: استان اردبیل نیز بیشترین همکاری را در این زمینه داشته و امیدواریم با یک حرکت مؤثر با همکاری رسانه‌ها و همچنین دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی بتوان از کالای ایرانی حمایت کرده و مردم را بیشتر ترغیب و تشویق بر استفاده از این کالاها کرد.

انتهای پیام/

منبع