به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یعثوب نژادمحمد دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی اردبیل با بیان اینکه بودجه کشور براساس دو مولفه منابع عمومی و منابع بانک ها و شرکت های دولتی و موسسات در نظر گرفته می شود اظهار کرد: درآمدهای عمومی استان اردبیل براساس […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یعثوب نژادمحمد دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی اردبیل با بیان اینکه بودجه کشور براساس دو مولفه منابع عمومی و منابع بانک ها و شرکت های دولتی و موسسات در نظر گرفته می شود اظهار کرد: درآمدهای عمومی استان اردبیل براساس بودجه ۱۴۰۰ معادل ۹۴۰ میلیاردتومان بود که ۲ دهم درآمدهای عمومی کشور را شامل می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یکی از مهمترین بخش های منابع عمومی را مالیات عنوان کرد و افزود: سهم مالیات از منابع عمومی در استان اردبیل ۸۴۰ میلیارد تومان- در حدود ۹۰ درصد- است.

نژادمحمد با اشاره به ضرورت افزایش درآمدهای عمومی در استان ها تصریح کرد: همین مسیله باعث شده تا دولت برای تحقق این هدف، فروش اموال مازاد دولتی را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: در همین خصوص ۱۰ ملک با رقم ۴۰ میلیارد تومان به عنوان اموال مازاد دولتی در اردبیل به فروش رسیده و ۱۵ ملک دیگر با رقم ۷۰ میلیارد تومان در مرحله آگهی قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بودجه عمرانی استان را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت اوراق و رقم ناچیزی در حدود ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت شده است.

نژاد محمد در ادامه به ضرورت توجه به حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: در همین خصوص سامانه اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل حال تکمیل است و به احتمال زیاد تا پایان سال از این سامانه رونمایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: البته در راستای تسهیل امور و کمک به سرمایه گذار، ۲۵ طرح به عنوان فرصت و اولویت سرمایه گذاری در پرتال اداره کل اقتصاد و دارایی بارگذاری شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل شاخص های اقتصادی استان را نامطلوب عنوان کرد و افزود: براساس آمار تابستان ۱۴۰۰ ، استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار در رتبه آخر قرار دارد.

براساس آمار سال ۹۹، متوسط درآمد خانوار شهری اردبیل ۵۲۳ میلیون ریال بوده که از این حیث استان اردبیل رتبه ۲۷ را در اختیار دارد.

نژادمحمد متوسط درآمد خانوار روستایی را نیز ۴۰۹ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: میانگین درآمد خانوار روستایی در سطح کشور ۴۲۰ میلیون بوده که رتبه استان اردبیل ۱۸ است.

وی حل مشکلات اقتصادی استان را در گرو حمایت از سرمایه گذاری و تولید عنوان کرد و گفت: باید مسیر سرمایه گذاری افرادی که به منابع غیردولتی متکی هستند تسهیل شود.

انتهای پیام/

منبع