به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و با اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، در آخرین روزهای تیرماه شهرهای جنوبی استان اردبیل بیشتر تحت تأثیر گرمای شدید تابستانی قرار گرفت به گونه‌ای که در شهرستان‌های خلخال و کوثر دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه رسید. با شکسته شدن شدت گرمای تابستانی در استان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و با اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، در آخرین روزهای تیرماه شهرهای جنوبی استان اردبیل بیشتر تحت تأثیر گرمای شدید تابستانی قرار گرفت به گونه‌ای که در شهرستان‌های خلخال و کوثر دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه رسید.

با شکسته شدن شدت گرمای تابستانی در استان اردبیل از عصر جمعه و با وزش بادهای خزری از شمال استان به ویژه شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار به تدریج از گرمای تابستانی کاسته شده و مناطق مرکزی و جنوبی استان نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه با هوای خنک لحظات دل‌چسبی برای هموطنان رقم خواهد خورد.

به دنبال گرم شدن هوا در روزهای گذشته که در برخی از ساعات تا ۴۲ درجه نیز رسید، اهالی استان و مسافران و گردشگران نگران تشدید این گرمای بی‌سابقه در تیرماه بودند که بر اساس اعلام هواشناسی و با وزش بادهای خزری شرایط خنکی در استان حاکم خواهد بود که این وضعیت جوی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل از روز یکشنبه بارش‌های پراکنده در نوار شرقی استان رخ خواهد داد و اهالی منتظر خنک شدن هوا در آغازین روزهای مرداد ۱۴۰۰ خواهند بود.

خشکسالی و گرمای بی‌سابقه در استان سردسیر اردبیل امسال شرایط متفاوتی را رقم زده به طوری که اهالی، مسافران و گردشگران از این اوضاع آب و هوایی به شدت نگران کنند.

انتهای پیام/

منبع