به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، جمشید گلپور عصر سه‌شنبه در نشست با فعالان صنعت مرغ در اردبیل اظهار کرد: از امروز در قالب سامانه جامع تجارت فعالان صنعت مرغ از کشتارگاه تا سطح عرضه موظفند در یک فرآیند جامع و کامل با صدور فاکتور میزان تولید و عرضه آن را به بازار اعلام کرده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، جمشید گلپور عصر سه‌شنبه در نشست با فعالان صنعت مرغ در اردبیل اظهار کرد: از امروز در قالب سامانه جامع تجارت فعالان صنعت مرغ از کشتارگاه تا سطح عرضه موظفند در یک فرآیند جامع و کامل با صدور فاکتور میزان تولید و عرضه آن را به بازار اعلام کرده و در یک اپلیکیشن جامع ما این فرآیند را به دقت رصد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در همه استان‌ها این سامانه با هدف جلوگیری از عرضه مرغ در خارج از شبکه راه‌اندازی شده و صاحبان کشتارگاه‌ها همچنین افراد فعال به عنوان کشتارکن و رانندگان خودروهای یخچال‌دار توزیع مرغ موظفند با ثبت اطلاعات در کمتر از ۲۴ ساعت به این سامانه و اپلیکیشن مجهز شوند تا با همکاری اداره کل پست صدور فاکتور و امضاهای الکترونیکی افراد دخیل در این حوزه با دقت و سرعت به انجام برسد.

مشاور قائم مقام وزیر در امور بازرگانی گفت: تمام اختیارات میزان تولید، قیمت‌گذاری و عرضه در سطح بازار بر عهده سازمان‌های صمت استان‌ها گذاشته شده و ما با این طرح به دنبال شفاف‌سازی کار در یک فرآیند صحیح و درست هستیم و چنانچه در این فرآیند تخلفی اتفاق بیفتد ما افراد متخلف را از سامانه حذف کرده و اجازه ادامه فعالیت را به او نخواهیم داد.

گلپور افزود: هدف از اجرای این طرح این است که مرغ کشتار شده در محل مورد نظر به دست مشتریان برسد و بهتر است در این فرآیند کشتارکننده، کشتارگاه‌ها و کشتارکن به هر کسی که می‌خواهد مرغ را عرضه کند، باید اطلاعات آن را دقیق در این سامانه ثبت کرده و ما از روی اپلیکیشن و سامانه طراحی شده به دقت از مرحله اول تا آخر اقدامات و حرکت‌های مورد نظر را رصد می‌کنیم تا ثبت اطلاعات به صورت دقیق و جامع انجام شده و مرغ در نهایت به دست مردم برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه تخلفی اثبات شود، نه تنها فرد خاطی مشخصاتش از سامانه حذف می‌شود و در لیست سیاه سازمان صمت قرار می‌گیرد بلکه با تشکیل پرونده به تعزیرات ارجاع داده شده و به تخلفات او رسیدگی خواهد شد.

گلپور اضافه کرد: در اجرای این طرح به هیچ وجه قصد افزایش قیمت مرغ در سطح عرضه را نداریم بلکه هدف اصلی سامان دادن به وضعیت تولید و عرضه گوشت سفید است که در اردبیل نیز چهار کشتارگاه فعال با ۱۶۰ واحد صنفی باید به صورت شفاف فرآیند تولید و عرضه آنها مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تمام استان‌های کشور به این سامانه و اپلیکیشن مجهز شدند و در صورت ارسال مرغ به سایر استان‌ها نیز از طریق این سامانه رهگیری انجام می‌شود و در صورت صلاحدید مسئولان استانی، امکان عرضه به سایر استان‌ها نیز با کسب مجوزهای لازم امکان‌پذیر خواهد شد.

گلپور یکی از رویکردهای اصلی در این زمینه را اعتمادسازی بین اصناف و روشنگری در مسیر عرضه مرغ از مبدأ تا مقصد است تا زمینه برای شفافیت بهتر کارها و فعالیت‌ها به انجام برسد.

مشاور قائم مقام وزیر در امور بازرگانی از همکاری خوب اداره پست در اجرای این طرح قدردانی کرد و ادامه داد: در آینده تلاش خواهیم کرد تا صدور فاکتور و امکان ارائه خدمات حضوری را به حداقل رسانده و از طریق ارتقا سامانه این فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری و شفاف و درست به انجام برسد.

انتهای پیام/

منبع