علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به دنبال سفر سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل و انعقاد تفاهمنامه برای احداث یک کارخانه بزرگ و مادر در استان اردبیل با حمایت شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در بخش صنایع وزارت صمت، قرار شد کارخانه تولید فولاد در […]

علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به دنبال سفر سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل و انعقاد تفاهمنامه برای احداث یک کارخانه بزرگ و مادر در استان اردبیل با حمایت شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال در بخش صنایع وزارت صمت، قرار شد کارخانه تولید فولاد در اردبیل راه‌اندازی شود.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را سالانه یک میلیون تن در فاز اول اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم به وجود می‌آید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در کشور با توجه به توسعه ساخت و سازها به تولید فولاد و محصولات زیر شاخه آن و همچنین سیمان نیاز مبرم داریم تا در کنار تأمین نیاز داخلی، به صادرات با ارزش افزوده این محصولات نیز کمک کنیم.

نیکزاد یکی از مشکلات پیش رو در راه‌اندازی این کارخانه را نبود معادن و مواد اولیه اعلام کرد و افزود: با موافقت وزارت صمت قرار شد سرمایه‌گذار این پروژه عظیم مواد اولیه را از معادن یزد تأمین کند تا با فرآوری و ارزش افزوده بالا تولید فولاد در اردبیل انجام و محصول نهایی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عرضه شود.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را دو سال اعلام کرد و ادامه داد: امیدواریم سرمایه‌گذار پروژه با سرعت عمل بیشتر احداث کارخانه را آغاز کند که به زودی کلنگ‌زنی با حضور مسئولان استانی و کشوری در اردبیل آغاز خواهد شد.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از وجود صنایع بزرگ و مادر بی‌بهره بوده و این خود به افزایش جمعیت بیکاران تا ۶۰ هزار نفر که عمدتا بیکاران فارغ‌التحصیل هستند، منجر شده که با راه‌اندازی چنین مجموعه‌های بزرگ صنعتی انتظار می‌رود مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در لبیک به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه تحول اقتصادی، انتظار می‌رود وزارت صنعت هر چه سریعتر پشتیبانی‌های لازم را انجام داده و مجلس نیز با احصا و حل قوانین مزاحم در مسیر تولید سعی بر تقویت نظام تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

منبع