نرگس محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: استان اردبیل با توجه به اینکه ظرفیت بالایی در کشاورزی دارد تقویت و گسترش صنایع تبدیلی در این منطقه باید در اولویت سرمایه گذاران قرار گیرد. کارشناس حوزه کشاورزی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی و باغی در اردبیل اظهار کرد: گسترش صنایع تبدیلی و […]

نرگس محمدی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: استان اردبیل با توجه به اینکه ظرفیت بالایی در کشاورزی دارد تقویت و گسترش صنایع تبدیلی در این منطقه باید در اولویت سرمایه گذاران قرار گیرد.

کارشناس حوزه کشاورزی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی و باغی در اردبیل اظهار کرد: گسترش صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در این بخش سبب تقویت اقتصاد و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در استان خواهد شد.

وی به فعالیت های صورت گرفته در حوزه صنایع تبدیلی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: علی رغم فعالیت های صورت گرفته اما باید اذعان کرد که هیچ تناسبی بین میزان تولید محصولات کشاورزی و میزان صنایع تبدیلی در استان وجود ندارد.

محمدی اظهار کرد: صنایع تبدیلی در فرآیند توسعه استان و البته در سطح کشور نقش کلیدی دارد و توجه بیشتر به این صنایع تسریع در رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس حوزه کشاورزی افزود: توجه به این حوزه نقش مستقیمی در کاهش بیکاری و افزایش مهاجرت معکوس به روستاها دارد و زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند.

محمدی با بیان ایتکه استان اردبیل از کمبود صنایع تبدیلی رنج می برد افزود: سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی باعث افزایش راندمان تولید و ایجاد فرصت­ های شغلی جدید خواهد شد.

وی بر ضرورت همکاری و همراهی روستاییان در توسعه صنایعی تبدیلی اشاره کرد و افزود: برخی از صنایع نیازمند سرمایه زیادی نیست و به همین خاطر کشاورزان و روستاییان خود نیز می توانند در کنار هم اتفاقات ویژه ای در این بخش را رقم بزنند.

محمدی اظهار کرد: قطعا در این مسیر حمایت دولت نیز حائز اهمیت است و انتظار می رود مسئولان امر با ارائه بسته های حمایتی و تشویقی سرمایه گذاران را در این مسیر هدایت کنند.

انتهای پیام/

منبع