حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از نظر شاخص توسعه بزرگراهی ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب است.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در چند سال اخیر رویکرد اداره کل راه و شهرسازی توجه جدی به توسعه و تقویت بزرگراه‌ها بوده تا در سایه این طرح سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و تولیدکنندگان تمایل به حضور در استان اردبیل داشته باشند.

وی احداث راه‌های اصلی و توسعه بزرگراه‌ها را از محوری ترین دستور کار اداره کل راه و شهرسازی در ۴ سال اخیر برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۱.۵ سال فرصت صرف مطالعات امکان‌سنجی راه‌های استان شده تا بعد از نهایی شدن و تأیید وزارت راه و شهرسازی برای این راه‌های شریانی منابع مورد نیاز جذب و اجرای طرح‌ها شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با اخذ مجوز ماده ۲۳ و الزام در پیوست بودجه سعی کردیم ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان را در این پروسه مورد حمایت منابع ملی قرار دهیم تا همه ساله از ردیف بودجه سالانه این پروژه‌ها بتوانند بهره‌مند شوند.

حیدری افزود: هر چند از نظر شاخص توسعه بزرگراهی در کشور ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب هستیم اما با آغاز طرح‌های مختلف در این بخش و ۲۰ برابر شدن اعتبارات تخصیصی در این زمینه در حال حاضر با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی را به معنای واقعی در جنوب، شمال و مرکز استان پیگیر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هر چند تأمین ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها کار سختی است اما از ظرفیت ماده ۵۶ و فاینانس بانکی استفاده کردیم تا با همکاری بانک مسکن برای پروژه کلور – درام و بانک صادرات برای پروژه اردبیل – سرچم بتوانیم منابع مورد نیاز را تأمین و مسیر توسعه پروژه را تحرکی دو چندان ببخشیم.

حیدری اضافه کرد: در کنار همه این اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با هدف توسعه همه‌جانبه استان، همراهی پیمانکاران پرتلاش نیز یاریگر ما بوده و به رغم مطالبات سنگین از اداره کل راه و شهرسازی، همچنان کار را با سرعت به پیش می برند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هدف‌گذاری اصلی را احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در گام نخست اعلام کرد و ادامه داد: امسال ۶۰ کیلومتر از این بزرگراه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع