به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شامگاه دوشنبه در آئین سنتی و دیرینه در اردبیل و همزمان با سالروز شهادت مسلم‌ابن عقیل دسته عزاداری محله عالی‌قاپو هم نوا و هم صدا با حسینیان این شهر، امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آئین عزاداری و زنجیره‌زنی برپا کردند. این مراسم که از جلوی مسجد دروازه (عالی‌قاپوی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، شامگاه دوشنبه در آئین سنتی و دیرینه در اردبیل و همزمان با سالروز شهادت مسلم‌ابن عقیل دسته عزاداری محله عالی‌قاپو هم نوا و هم صدا با حسینیان این شهر، امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آئین عزاداری و زنجیره‌زنی برپا کردند.

این مراسم که از جلوی مسجد دروازه (عالی‌قاپوی اردبیل) آغاز شد، عزاداران حسینی در حالی که سیه‌پوش شده بودند، نوای حزن‌انگیز در ایام شهادت مسلم‌ابن عقیل سفیر کربلا را سر داده و به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش مرثیه خوانده و اشک ماتم ریختند.

اهالی استان اردبیل که به عشق حضرت عباس (ع) و شهدای کربلا شهره عام و خاص هستند به عنوان پایتخت تعزیه و عزای حسینی از امروز حال و هوای محرم به خود گرفت تا در آستانه ماه محرم حزن و اندوه از کوچه و خیابان‌های این شهر به گوش برسد.

با عزای مسلم‌ابن عقیل اهالی اردبیل به صورت رسمی به استقبال عزاداری ماه محرم رفته و در کوچه و محلات مختلف با برپایی محافل عزا و همچنین هفته‌خوانی‌ها سعی می‌کنند تا خود را برای ماه عزای حسینی بیشتر آماده کنند.

در کنار مراسم سوگواری سالروز شهادت مسلم‌ابن عقیل در اردبیل، اردبیلی‌ها با برگزاری آئین استقبال از محرم و همچنین طشت‌گذاری در روزهای پایانی ماه ذی‌الحجه سعی می‌کنند تا خود را مهیای عزای حسینی کرده و در ایام شهادت فرزند فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زده و شهر را سیاه‌پوش کنند.

انتهای پیام/

منبع