به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان اعزام کاروان‌های جدید کمک‌رسانی مردم استان اردبیل به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: این کمک‌ها در شهرهای مختلف استان از مردم نیکوکار و خیرخواه اردبیل جمع‌آوری شده و در بسته‌بندی‌های متنوع برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جریان اعزام کاروان‌های جدید کمک‌رسانی مردم استان اردبیل به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: این کمک‌ها در شهرهای مختلف استان از مردم نیکوکار و خیرخواه اردبیل جمع‌آوری شده و در بسته‌بندی‌های متنوع برای زلزله‌زدگان خوی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: مردم این استان با توجه به اینکه تجربه زلزله مهیب را دارند، با احساس همنوع‌دوستی با حادثه‌دیدگان خوی سعی کردند تا در اولین ساعات زلزله نیاز مردم را تأمین کرده و در قالب کاروان‌های مختلف عزیمت این کمک‌ها را شاهد بودیم.

استاندار اردبیل گفت: امروز نیز ۱۳ کامیون اجناس و اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان به ارزش پنج میلیارد تومان به خوی اعزام شد و در کنار آن سعی ما بر این است تا بخش دیگری از نیازمندی‌ها را نیز در آستانه سال نو تأمین و تهیه کنیم.

عاملی افزود: همچنان بخشی از نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه زلزله‌زده خوی حاضر هستند و کار امدادرسانی را به سرعت انجام داده و در کنار آن بخشی از نیازمندی مردم را نیز تأمین می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل معین بازسازی قسمتی از مناطق زلزله‌زده خوی است و با همکاری بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها سعی بر ساخت و ساز سریع در مناطق زلزله‌زده است که در این زمینه امیدواریم کمک‌های مردمی و خیرخواهانه‌ای را نیز در ساخت و ساز سریع واحدهای مسکونی این مناطق شاهد باشیم.

عاملی از همراهی خوب مجموعه سپاه استان در اعزام اکیپ‌های فنی و مهندسی و امداد و درمان قدردانی کرد و ادامه داد: در مرحله اول ۶ دستگاه خودرو شامل اقلام پوشاکی و خوراکی به زلزله‌زدگان ارسال شد و در کنار آن تهیه آرد و پخت نان را نیز شاهد بودیم تا در بین این آسیب‌دیدگان توزیع شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همت و تلاشی که مجموعه دولت سیزدهم انجام می‌دهد، زلزله‌زدگان به سرعت از مشکلات و مصائبی که با آن روبه‌رو هستند، رهایی پیدا کرده و زمینه مساعدت و همکاری بیشتری را با این آسیب‌دیدگان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سعی خواهیم کرد تا به تناسب شرایط زمانی اعزام اکیپ‌های بهداشتی، درمانی، امدادی و رفع سایر نیازمندی‌ها را نیز با مساعدت همه‌جانبه شاهد باشیم تا گرفتاری‌ها و دغدغه‌ها در این حوزه رفع شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر