سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا بعد از ظهر شنبه به ویژه در نواحی شمالی و مرکزی نسبتاً پایدار است. وی با اشاره به اینکه تنها در جنوب استان بارش پراکنده برف دور از انتظار نخواهد بود، […]

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا بعد از ظهر شنبه به ویژه در نواحی شمالی و مرکزی نسبتاً پایدار است.

وی با اشاره به اینکه تنها در جنوب استان بارش پراکنده برف دور از انتظار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: همچنان در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد جنوبی تند تا گاهی نسبتاً شدید خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره اینکه دمای هوا امروز نسبت به دیروز در اواسط روز روندی افزایشی خواهد داشت، تصریح کرد: فردا تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در بیشینه دمای شهرستان‌های استان مشاهده نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: شب‌ها همچنان هوای سرد زمستانی بخش‌های وسیعی از استان را در بر می‌گیرد و اردبیلی‌ها به پیشواز شب‌های سرد زمستان می‌روند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: از عصر فردا با نفوذ سامانه بارشی سرد و فعال به استان اردبیل با کاهش محسوس دما و افزایش ابرناکی، رخداد مه، کاهش دید افقی، یخبندان، وزش باد شرقی تند تا نسبتاً شدید، کولاک برف و بارش متناوب برف و باران در غالب مناطق پیش بینی می‌شود.

محمدی گفت: این سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد اما اوج فعالیت آن طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نواحی شرقی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به کاهش محسوس دما، صرفه‌جویی در مصرف گاز و سایر حامل‌های انرژی به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری اظهار کرد: هموطنان در صورت تردد در جاده‌های مواصلاتی استان حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های خدمت رسان نیز تمهیدات لازم را به ویژه در گردنه‌های کوهستانی و برفگیر استان اتخاذ کنند.

وی گفت: با نفوذ این سامانه بارشی اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان محتمل به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر