رضا شجاعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف حمایت از تولید، نهضت احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال را در دستور کار قرار داده و با تاکید رئیس جمهور تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم بخش عظیمی از واحدهای راکد و […]

رضا شجاعی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ‌اظهار کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با هدف حمایت از تولید، نهضت احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال را در دستور کار قرار داده و با تاکید رئیس جمهور تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم بخش عظیمی از واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل در چرخه تولید قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات و سهم منابع بانکی برای راه‌اندازی مجدد این واحدها افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای احیای واحدهای راکد و یا افزایش ظرفیت تولید آنها در نظر گرفته شده تا با تزریق آن بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حال حاضر این سازمان تلاش می‌کند تا با ایجاد امکانات، سازه‌ها، ابنیه‌ها و زیرساخت‌ها شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذاران در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی به وجود آورد که در کنار آن نوسازی ماشین‌آلات و دستگاه‌ها نیز هدف‌گذاری شده است.

شجاعی عارضه‌یابی مشکلات و دغدغه‌های واحدهای صنعتی را از دیگر رویکردها عنوان کرد و افزود: عملیات احیای واحدها در ۲ بخش در دستور کار قرار گرفته که در مجموع سعی بر این است واحدهای راکد نیمه‌تعطیل و یا با ظرفیت پایین بتوانند به توان بالاتر دست پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در کنار احیای بیش از ۳۵۰ واحد، تلاش شده تا با همراهی بانک‌های عامل ظرفیت تولید سه هزار واحد نیز ارتقا یافته و وضعیت مطلوبی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر شاهد باشیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تسهیل‌گری امور در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: توسعه مناطق محروم و مرزی و ایجاد توازن و عدالت صنعتی نیز از دیگر رویکردهای این سازمان است که با جدیت در سال‌ آینده رسیدن به این اهداف مؤثر را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار