رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سهم اشتغال بخش صنعت در ایجاد فرصت کارآفرینی برای جوانان کمتر از ۲۵ درصد بوده که در پاییز سال ۹۹ این رقم به ۲۷.۹ درصد رسیده است. وی متوسط اشتغال بخش صنعت را در کشور ۳۴ درصد اعلام کرد و گفت: […]

رامین صادقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سهم اشتغال بخش صنعت در ایجاد فرصت کارآفرینی برای جوانان کمتر از ۲۵ درصد بوده که در پاییز سال ۹۹ این رقم به ۲۷.۹ درصد رسیده است.

وی متوسط اشتغال بخش صنعت را در کشور ۳۴ درصد اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با راه‌اندازی واحدهای صنعتی در حال احداث سهم صنعت را در حوزه اشتغال استان به ۳۴ درصد برسانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: ایجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن استان با راه‌اندازی واحدهای ایجادی و فعال کردن واحدهای راکد و همچنین افزایش تولید واحدهای موجود و تقویت بخش صنوف تولیدی یک روند صعودی به خود گرفته است.

ایجاد ۹ هزار و ۱۶۱ اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت

صادقی افزود: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۶۱ اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت رقم خورد که سهم اشتغال در واحدهای صنعتی و معدنی چهار هزار و ۹۷۰ نفر و صنوف تولیدی نیز چهار هزار و ۱۹۱ نفر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در این اشتغال سهم فرش و کارآفرینی انجام شده در این حوزه که به تعداد هشت هزار نفر بوده، لحاظ نشده ولی سعی بر این بوده تا در بخش فرش نیز به مجموعه اشتغال استان افزوده شود.

صادقی اضافه کرد: در حوزه فرش ۵۵ هزار بافنده داریم که با اشتغال بیش از هشت هزار نفر در یک سال گذشته و پوشش بیمه‌ای و صدور کارت بافندگی این فعالان حمایت‌های همه‌جانبه از آنها به انجام رسیده است.

امضای تفاهمنامه ملی برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان در قالب بیمه عشایری و روستایی

وی از امضای تفاهمنامه ملی برای پوشش بیمه‌ای قالیبافان در قالب بیمه عشایری و روستایی اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶ هزار نفر از قالیبافان استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند که از این لحاظ رتبه اول متعلق به استان اردبیل است.

صادقی به رونمایی دستاوردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: کتابچه‌ای در این زمینه تهیه شده تا همه اقدامات یک سال گذشته در این مجلد در اختیار علاقمندان قرار گیرد تا به صورت مستند فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده تبیین شود.

وی بیان کرد: در سال جهش تولید در هفت محور و بیش از ۴۰ برنامه اقدامات حمایتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت انجام شد که مهمترین برنامه احیای واحدهای راکد، حمایت از واحدهای ایجادی، تأمین منابع مالی واحدها، افزایش صادرات و کاستن از آثار زیانبار تحریم بوده است.

افزایش ۷۱ درصدی صدور مجوزها در حوزه صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: شاه کلید همه این فعالیت‌ها ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان و بیکاران منطقه بوده که در این زمینه به استناد آمار ما سعی کردیم افرادی که وارد پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کار شدند، به صورت دقیق شناسایی و مشخصات آنها را در این مجموعه به ثبت برسانیم.

صادقی خاطرنشان کرد: به رغم شرایط کرونایی، تشدید تحریم‌ها و مشکلاتی که در معیشت مردم شاهد بودیم، ‌ سعی شد تا با تلاش بی‌وقفه در سال مزین به جهش تولید، فرصت اشتغال برای بیش از ۹ هزار نفر در استان اردبیل در حوزه صنعت، معدن و تجارت فراهم آید و در کنار آن شاهد افزایش صدور مجوزها، پروانه بهره‌برداری و ارتقا شاخص‌های مورد نظر نسبت به سال قبل به میزان ۷۱ درصد باشیم.

انتهای پیام/

منبع