سیاوش محمدی در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روزهای پایانی هفته جاری در غالب مناطق استان جوی پایدار توأم با هوای سرد زمستانی استقرار خواهد یافت. وی آسمان استان را تا روز […]

سیاوش محمدی در گفت و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روزهای پایانی هفته جاری در غالب مناطق استان جوی پایدار توأم با هوای سرد زمستانی استقرار خواهد یافت.

وی آسمان استان را تا روز سه شنبه هفته جاری صاف تا قسمتی ابری اعلام کرد و افزود: از نظر دمایی نیز در طول روز به تدریج بر دمای هوا افزوده خواهد شد اما در مناطق مرکزی و جنوبی استان شب‌های سرد زمستانی توأم با یخبندان حاکم خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و گفت: در طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد وزش باد جنوبی خواهیم بود که در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر و کوهستانی استان می‌تواند موجب کولاک برف و رانش برف به سطح جاده شود.

محمدی به لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی نیز اشاره کرد و ادامه داد: روز چهارشنبه جریانات مرطوب خزری تقویت می‌شود که متعاقب آن شاهد افزایش ابرناکی و کاهش دمای هوا خواهیم بود.

وی به تشریح میزان بارش برف در ۴۸ ساعته گذشته در مناطق مختلف استان پرداخت و گفت: بارش برف در شهرستان‌های خلخال به ۳۴ سانتی متر و در شهرستان سرعین به ۳۱ سانتی متر رسیده و و در مرکز استان نیز ۱۳ سانتی متر برف باریده است.

انتهای پیام/

منبع