فرمانده تیپ ۴۰ هجومی و متحرک ارتش گفت: تیپ ۴۰ ارتش در اردبیل در مهار بیماری کرونا همچنان در صحنه است و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

امیر سرتیپ سلیمانیان اظهار کرد: ارتش در قالب طرح مردم یاری تلاش می‌کند تا در حوادث مختلف به کمک هموطنان بشتابد که در وقوع سیل، زلزله‌، بلایای طبیعی و بیماری اخیر کرونا نیز از این تلاش و جدیت خود غفلت نکرده است.

وی به شرایط سخت بیماری کرونا در سطح استان اشاره کرد و گفت: ارتش در ۱۵ ماه بروز و ظهور این بیماری با تمام تجهیزات و امکانات و حتی در اختیار گذاشتن بیمارستان‌ها همراه مدافعان سلامت بوده تا کنترل بیماری به شکل مطلوب انجام شود.

پادگان ارتش در اردبیل عاری از کروناست

فرمانده تیپ ۴۰ هجومی و متحرک ارتش به تلاش مجموعه ارتش برای ضدعفونی و گندزدایی در مناطق مختلف شهر با تجهیزات و امکانات مناسب اشاره کرد و افزود: هیچ‌گونه علائم و نشانه‌ای از بیماری کرونا در پادگان ارتش اردبیل مشاهده نشده و تمام نیروهای کادر و سربازان ارتش در سلامت کامل هستند.

سرتیپ سلیمانیان به دهه گرامیداشت ارتش اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تدارک برنامه‌های مختلف به صورت غیرحضوری و آنلاین در فضای مجازی، سعی کردیم تا دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و زیارت قبور را به شکل محدود انجام دهیم تا در این وضعیت کرونایی مشکلی به وجود نیاید.

وی به برگزاری رژه نیروهای مسلح در داخل پادگان شهید چمران ارتش اردبیل در یوم‌الله ۲۹ فروردین اشاره کرد و گفت: قرار است این برنامه از طریق صدا و سیما پخش شده و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سخنرانی کند.

سلیمانیان به ساختار ارتش و سازماندهی جدید آن به عنوان تیپ ۴۰ متحرک و هجومی اشاره کرد و افزود: بر اساس دکترین نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ارتش سازماندهی جدیدی شده و سعی و تلاشمان بر این بوده تا از ظرفیت نیروهای زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش در جهت حفظ و صیانت از مرزهای استان اردبیل استفاده کنیم.

وی به نقش ارتش در مقاطع مختلف در دفاع از امنیت و عزت ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: در کنار تمام نیروهای مسلح، ارتش نیز بر اساس وظیفه قانونی خود سعی کرده تا ضمن حفظ هوشیاری خود جلوی تجاوز دشمنان را گرفته و با حفظ آمادگی و ارتقا توان رزمی خود بتواند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

سلیمانیان به توانمندی ارتش در بخش تجهیزات و آموزش نیروها نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس دکترین نظامی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ارتش به خودکفایی و خوداتکایی خود دست زده و سعی می‌کند به شکل ممتاز آمادگی خود را در دفاع از این مرز و بوم به شایستگی نشان دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر زمانی ارتش و نیروهای مسلح ما حتی در تهیه یک متر سیم خاردار عاجز و ناتوان بودند، امروز با اتکا به دانش بومی و جوانان فناور توانسته است به جدیدترین تکنولوژی‌های نظامی دست پیدا کند تا در انجام مأموریت‌ها با خوداتکایی کامل عملیات خود را انجام دهد.

سلیمانیان به تولید ده‌ها پهباد، شناور، ناوهای جنگی و همچنین پدافند هوایی با امکانات و تجهیزات مدرن اشاره کرد و گفت: همه این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی سیستم مخابراتی، مهندسی و سیستم‌های مدرن موشکی با تکیه بر توان داخلی تولید و در اختیار ارتش و سایر نیروهای مسلح قرار گرفته است.

فرمانده تیپ ۴۰ هجومی و متحرک ارتش یاد و خاطره شهدا و دلاورمردان ارتش را گرامی داشت و اضافه کرد: تیپ ۴۰ ارتش به وجود چهار هزار جانباز، ۵۵۰ آزاده و همچنین یک‌هزار و ۶۰۳ شهید والامقام افتخار می‌کند و آنها را سرمایه‌های معنوی استان اردبیل می‌داند.

انتهای پیام/

منبع