به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار سید شاهین اسمعیلی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصلی‌ترین قدرت ایران اسلامی اراده و اتحاد سربازان و مرزبانان است اظهار کرد: اداره قوی بین نیروهای مرزبانی و روحیه‌ی دفاع از خاکِ وطن اصلی‌ترین اسلحه و سلاح ما در برابر دشمنان و متجاوزان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار سید شاهین اسمعیلی عصر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اصلی‌ترین قدرت ایران اسلامی اراده و اتحاد سربازان و مرزبانان است اظهار کرد: اداره قوی بین نیروهای مرزبانی و روحیه‌ی دفاع از خاکِ وطن اصلی‌ترین اسلحه و سلاح ما در برابر دشمنان و متجاوزان هست.

وی با بیان اینکه مرزبانی‌های استان به آخرین سلاح‌های روز مجهز هستند و این ابزارها تولید وزارت دفاع کشور است افزود: در خصوص ابزار جنگی خودکفا هستیم ولی باید اتحاد، همدلی و وطن دوستی نیروهای ما مهم‌ترین ابزار و سلاح دانست.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل از مرزنشینان استان به عنوان یار و یاور نیروهای مرزبانی یاد کرد و ادامه داد: وظیفه ما در مناطق مرزنشین در کنار ایجاد امنیت، ارائه خدمات به مردم است چرا که مرزنشینان ما نباید از محرومیت‌های مرزی رنج ببرند.

اسمعیلی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی در جوار مرزهای استان فراهم شده است اضافه کرد: در جوار مرزها هم اهالی به فعالیت اقتصادی خود از جمله کشاورزی، طرح‌های آبخیزداری، پرورش ماهی می‌پردازند و تمام تلاش ما در این مناطق تداوم فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حفظ و حراست از مرزهای ایران اسلامی وظیفه ذاتی مرزبانی هست گفت: امنیت در مرزهای ایران اسلامی به برکت وحدت و همدلی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی مثال‌زدنی است‌. بدون شک هیچ وقت اجازه تردد غیر مجاز در مرزها را به کسی نخواهیم داد و حتی دیدمان به کشورهای همسایه را هم به عنوان رقیب است.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به خانواده‌های نیروهای مرزبانی که در مرزها خدمت می‌کنند تاکید کرد: با توجه به اهداف ستاد کل در خصوص استقرار خانواده‌های نیروهای مرزی در شهرک‌های مسکونی، اقداماتی هم در استان اردبیل صورت گرفته که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد خانواده‌های نیروها در شهرک‌های مسکونی مشخص شده ساکن هستند.

اسمعیلی اذعان کرد: تا زمان تحویل افراد متخلف دستگیر شده به قانون، برخورد نیروهای مرزبانی با متخلفان برخورد اسلامی است.

وی در پایان به انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی در مناطق مرزنشین اشاره و گفت: همچنین در هفته ناجا سعی می‌کنیم بسته‌های معیشتی بین اهالی توزیع کنیم.

«رفیق و عطش» رنج مرزنشینان اردبیل را به تصویر می‌کشد

فرمانده مرزبانی استان همچنین از ساخت فیلم مستند «رفیق و عطش» با موضوع تصویرسازی رنج و مشقت مرزنشینان اردبیل خبر داد و گفت: این فیلم مستند با حال و هوای مرزهای استان اردبیل و به همت عوامل تولیدی بومی ساخته خواهد شد که کارگردان و تهیه‌کننده آن از فیلمسازان برجسته کشوری خواهد بود.

اسمعیلی همچنین خاطرنشان کرد: این فیلم مستند داستانی به روایت از مرزهای استان اردبیل پرداخته و به همت معاونت اجتماعی ناجا تولید و از شبکه‌های سراسری تولید و پخش می‌شود که از سلسله قسمت‌های این مستند دو قسمت به اتفاقات و رویدادهای مرزهای اردبیل اختصاص دارد.

انتهای پیام/

منبع