به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل انتخابات بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سال جدید است، اظهار کرد: اراده ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود و برگزاری انتخابات دلیل اصلی وجود حاکمیت ملی است. وی انتخابات را تکریم بزرگ برای یک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل انتخابات بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد سال جدید است، اظهار کرد: اراده ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود و برگزاری انتخابات دلیل اصلی وجود حاکمیت ملی است.

وی انتخابات را تکریم بزرگ برای یک ملت دانست و افزود: هیچ تکریمی بالاتر از این تکریم نیست که ملت از طریق انتخابات سرنوشت کشور و نوع سلیقه حاکم بر مدیریت کشور را تعیین کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به اهمیت نتیجه انتخابات و آرا مردم اشاره کرد و گفت: ملت از طریق انتخابات به مدت چهار سال کشور را در اختیار سلیقه خاص مدیریتی قرار می‌دهد به طوری که این سلیقه می‌تواند کشور را به اوج برساند یا می‌تواند کشور را مفلس کند.

آیت الله عاملی بزرگی و کوچکی سفره مردم را با انتخابات گره زد و افزود: ملت از طریق انتخابات سفره خود را بزرگ یا کوچک کرده و ارزش پول ملی را تقویت یا تضعیف می‌کنند و یا ارزش پاسپورت کشور را پایین یا بالا کرده و زیرساخت اقتصادی را تقویت یا ضایع می‌کند.

اراده ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود

خطیب جمعه اردبیل عدم استفاده از این فرصت بسیار مهم برای آینده کشور را ظلم بسیار بزرگی دانست و گفت: هیچ ظلمی بالاتر از این نیست که ملتی از این فرصت عظیم استفاده نکند به طوری که یک ملت چه در انتخابات شرکت کند و چه نکند بعد از آن حق گلایه و احتجاج ندارد، چراکه اگر در انتخابات شرکت کرد و دولت ضعیف را تعیین کرد از این جهت حق گلایه ندارد که خودش دولت ضعیف را انتخاب کرده است و اگر شرکت نکرد باز حق گلایه ندارد چون عدم شرکت تقدیم دو دستی یک حق بزرگ برای دیگران است و او با عدم شرکت باعث شد که انسان‌های نالایق تولیت امور را به دست بگیرند

وی اختیارات رئیس جمهوری را در کشور بسیار بالا عنوان کرد و افزود: تمام حساسیت‌های شمرده شده برای شرکت در انتخابات بیان کننده مسئولیت و اختیارات بالای رئیس جمهوری است و نباید نسبت به این اتفاق بزرگ در کشور بی تفاوت بود.

اولویت اول کشور حل گره‌های کور اقتصادی و معیشتی است

آیت الله عاملی با بیان اینکه برای آحاد ملت ما اولویت اول حل گره‌های کور اقتصادی و بن بست‌های معیشتی است، اظهار کرد: از این جهت باید سلایق مختلف مدیریت اقتصادی در صحنه انتخاب حاضر باشند ولو سلیقه‌های متفاوت سیاسی به طور کامل حضور نداشته باشند و در حال حاضر سلایق بسیار متفاوت مدیریتی نیز در انتخابات حاضر شده‌اند و برنامه‌ها و روش‌های آنها نیز کاملاً متفاوت با یکدیگر است و ملت ما برای انتخاب هر سلیقه مدیریتی از طریق انتخابات آزاد است.

وی فرصت انتخابات را حاصل خون شهدا دانست و گفت: خون مقدس شهدا این فرصت عظیم را برای ملت ما فراهم کرده است و همه انسان‌ها عقلا، شرعا و عرفا ملزم به استفاده از فرصت‌های سرنوشت ساز هستند.

عدم وجود اقتدار در میدان موجب عقیم ماندن دیپلماسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به پیروزی اخیر فلسطین در برابر رژیم جعلی اسرائیل اشاره کرد و گفت: پیروزی فلسطین در برابر ارتش تمام مسلح ارتش صهیونیستی که مستظهر به مساعدت همه جانبه آمریکا و کشورهای اروپایی است و پیشنهاد آتش بس بدون شرط از طرف رژیم غاصب پیام‌های بسیار بزرگی دارد.

آیت الله عاملی افزود: اولاً نشان می‌دهد که نباید از دشمن ترسید و نباید به اسباب ظاهری حساب استقلالی باز کرد بلکه کارکن اصلی امدادهای الهی است، ثانیاً اثبات کرد که زبان اسرائیل و بلکه زبان استکبار جهانی اظهار اقتدار و شجاعت است، چرا که اگر یاسر عرفات در مأموریت خود موفق نشد بخاطر اظهار ضعف و التماس برای صلح و سازش بود.

وی به تحولات عربستان نیز پرداخت و گفت: التماس امروز آل سعود برای صلح با دولت یمن و چرخش ۱۸۰ درجه برای تعامل با ایران و بلکه سر عقل آمدن ۱+۵ در برابر ایران و پیروزی دیپلماسی ایران همه به خاطر اقتدار در میدان است و اگر اقتدار میدانی نباشد قطعاً و حتماً فعالیت‌های دیپلماسی عقیم خواهد بود.

اراده ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری اتفاقات و اظهارات مقامات مذاکره کننده با ایران افزود: یادمان نرفته که در سال‌های گذشته در مذاکره هسته‌ای یکی از اروپایی‌ها با جسارت و تحقیر گفت ایران به اعصاب ما سوهان نکشد وگرنه کار دیگری برای ایران می‌کنیم! و یکی دیگر از آنها در سخنان کفرآمیز به ایران گفت به طور مدام بر قطعنامه سازمان ملل تاکید نکنید بالاتر از قطعنامه شورای امنیت خود خدا است و ما خود خدا را قبول نداریم!

آیت الله عاملی ادامه داد: اما با مصوبه مجلس و پایین آوردن سطح التزامات ملتمسانه برای تعامل با ایران و عمل به اقتضا برجام در برابر ایران نشستند، همه این امور نشان می‌دهد که روش مقام معظم رهبری کاملاً صحیح بوده و روش ایشان تنها راه عزت و اقتدار و اعتلا کشور است.

امام جمعه اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای معاصر که با منطق” الحق لمن غلب” اداره می‌شود هر ملتی اقتدار نداشته و اقتدار خود را نشان ندهد محکوم به بردگی در برابر قدرت اهریمنی است در زمان معاصر نیز اگر اقتدار اقتصادی یا سیاسی یا نظامی نباشد استقلال معنا نخواهد داشت و یکی از راه‌های مهم اقتدار انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی است.

انتهای پیام/

منبع