یوسف عباسپور در گفت‌وگو باخبرنگار بازار اظهار داشت: نتایج به دست آمده از پژوهش‌های دانشگاهی همگام با نیاز صنعت و برطرف‌سازی خلاها در رابطه صنعت با دانشگاه برای تجاری‌سازی دانش امری لازم و ضروری است که در این زمینه اهمیت به فناوری کاربردی به عنوان نیاز اصلی جامعه محسوب می‌شود. وی بیان کرد: حرکت برای […]

یوسف عباسپور در گفت‌وگو باخبرنگار بازار اظهار داشت: نتایج به دست آمده از پژوهش‌های دانشگاهی همگام با نیاز صنعت و برطرف‌سازی خلاها در رابطه صنعت با دانشگاه برای تجاری‌سازی دانش امری لازم و ضروری است که در این زمینه اهمیت به فناوری کاربردی به عنوان نیاز اصلی جامعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: حرکت برای تامین امنیت غذایی و تولید در استان و توجه به این شاخص‌ها با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای مورد نظر بسیار مهم و اساسی است و درصدد هستیم تا شرکت و واحدهای فناوری را به این سمت سوق داده و برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های اساسی و هدفمند برداریم که نیازمند استفاده از ظرفیت صنایع خلاق است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: اهمیت به توسعه اشتغال در جامعه با حمایت‌های لازم و این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی برای حمایت از ایده‌ها و ابتکارات از اهم مواردی است که مد نظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی فعالیت‌های فناوری را توسعه بخشیم.

عباسپور تصریح کرد: ساختار پارک علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای مهم و موثر اقتصاد دانش‌بنیان و راهی اساسی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه توجه به موسسات پژوهشی برای توسعه فعالیت‌های فناوری جزو اولویت‌های مهم و اساسی است و در این زمینه به دنبال افزایش تولید ثروت در جامعه با ایجاد و توسعه فعالیت‌های متکی بر فناوری هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال پایدار استان نقش اساسی دارند و در این زمینه براساس سند جامعه توسعه استان با توسعه فضاهای فیزیکی و پرداخت تسهیلات به شرکت‌ها در سطح استان به میزان ۳۵ هکتار افزایش خواهد یافت.

عباسپور گفت: در حال حاضر ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند که ۲۸ مورد از این شرکت‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته که به همین منظور ۱۲۶ مرکز رشد فعال و ۶۴ شرکت در مرحله پیش رشد و ۷۸ مورد دیگر هم در مرحله رشد و بالندگی قرار گرفته‌اند و تلاش بر این است تا شرکت‌های دانش‌بنیان با حل موانع به رشد و شکوفایی برسند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: اخذ ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان مد نظر است که درصدد هستیم این میزان را به ۵۰ میلیارد تومان برسانیم و طبق تمهیدات به عمل آمده همزمان با هفته پژوهش رونمایی از ۸ محصول دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار