استاندار اردبیل گفت: یکی از برنامه‌های اساسی برای توسعه اشتغال در استان حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده که در این راستا مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده تا با ارائه آنها بتوانیم توسعه اشتغال را در استان فراهم آوریم.

اکبر بهنام‌جو در جلسه پنجره واحد اشتغال پایدار روستایی و عشایری اردبیل اظهار داشت: هدفگذاری شده تا سالانه ۲۰ هزار فرصت شغلی در سطح استان اردبیل ایجاد شود که انتظار می‌رود در راستای تحقق این مهم مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی اهتمام و تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود اقتصادی در کشور بیان کرد: با وجود این مشکلات که سبب به وجود آمدن مسائلی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران شده است اما باید تلاش کنیم تا با حمایت از این افراد زمینه برای دستیابی به اهداف مورد نظر در زمینه ایجاد و توسعه اشتغال را فراهم آوریم و در این زمینه برنامه اساسی داریم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح‌های اشتغال در سطح استان اولویت نخست با تاثیرگذاری و مطلوبیت طرح بوده و تلاش می‌شود طرح‌ها و پروژه‌های عملیاتی و اجرایی شود که منجر به توسعه منطقه در کنار ایجاد اشتغال شود چرا که این امر زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال را فراهم می‌آورد.

بهنام‌جو توجه به اشتغال پایدار را اولویت مهم دانست و گفت: به عنوان نمونه یک واحد صنفی قالیبافی در استان فعالیت خود را آغاز کرده که تولیدات آن قابلیت صادرات به کشورهای توسعه یافته را دارد و اگر ارتباط ما با کشورهای متخاصم قطع شود، این صنف همچنان بازار خود را خواهد داشت که باید تلاش کنیم تا اجرای چنین طرح‌هایی در استان توسعه و گسترش یابد.

استاندار اردبیل افزود: یکی از برنامه‌های اساسی برای توسعه اشتغال در استان حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده که در این راستا مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده تا با ارائه آنها بتوانیم زمینه برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی را در استان توسعه و گسترش داده و از این طریق رونق تولید و اشتغال را شاهد باشیم.