حامد رضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در نهاد کمیته امداد برای خانواده‌های تحت پوشش توانمندسازی در حوزه فرهنگی، تربیتی و سلامت فکری است که انتظار می‌رود با برنامه‌های مؤثر در این حوزه به تقویت نهاد فکری و اعتقادی خانواده‌ها و گروه‌های نوجوان و جوان همتی راستین […]

حامد رضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی در نهاد کمیته امداد برای خانواده‌های تحت پوشش توانمندسازی در حوزه فرهنگی، تربیتی و سلامت فکری است که انتظار می‌رود با برنامه‌های مؤثر در این حوزه به تقویت نهاد فکری و اعتقادی خانواده‌ها و گروه‌های نوجوان و جوان همتی راستین شود.

وی تصریح کرد: برخلاف تصور عمومی کمیته امداد تنها یک نهاد حمایتی با رویکرد کمک‌های مالی نیست بلکه کمیته امداد جنبه‌های مختلف اشتغال، حمایت‌های فرهنگی و خدمات گسترده تربیتی، هنری و ورزشی را نیز به جامعه مخاطب خود ارائه می‌کند تا ولی نعمات انقلاب اسلامی از این برنامه‌ها استفاده کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد انقلابی برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و بزرگسالان تدارک دیده شده که در قالب کانون‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در طول تابستان ارائه می‌شود.

رضایی این خدمات را در حوزه‌های درسی، تحصیلی، فرهنگی، هنری و… اعلام کرد و افزود: در کانون‌ها و کلاس‌های تربیتی سعی بر این است تا با رویکرد قرآنی، تربیت نسل آینده اتفاق بیفتد که در این زمینه نقش خانواده‌ها بسیار مؤثر و پررنگ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای گروه‌های بزرگسال نیز موضوع آموزش خانواده و همچنین رفع اختلافات احتمالی زن و شوهر مورد توجه قرار گرفته تا با ارائه مشاوره‌های به موقع بتوانیم مداخله‌ای درست و بهنگام داشته باشیم.

رضایی اضافه کرد: این آموزش‌های قرآنی از دوره ابتدایی با نگاه فهم قرآنی آغاز شده و بر همین اساس گروه‌های نمایش، شعر، نقاشی، سرود در بین کودکان و نوجوانان بر اساس فهم قرآنی شکل گرفته تا با همراهی مربیان امکان تقویت این برنامه‌ها فراهم آید.

وی بیان کرد: هر چند برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی کمیته امداد به دلیل شرایط کرونایی تعطیل شده اما سعی می‌کنیم از ظرفیت اردوگاه‌های استانی در قالب برگزاری این رویدادها استفاده کنیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل جایگاه ممتاز استان را در فعالیت کانون‌ها و همچنین تلاش گروه سرود یادآور شد و ادامه داد: با تلاش مربیان در رشته‌های مختلف استان اردبیل توانسته جایگاه ممتازی را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام/

منبع