به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان به ادعاهای ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی در خصوص نقش حزب الله در یمن و بکارگیری فرودگاه صنعا برای هدف قرار دادن عربستان واکنش نشان داد. بخش روابط رسانه‌ای حزب الله در بیانیه کوتاهی تاکید کرد: چیزی که در نشست خبری […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المنار، جنبش حزب الله لبنان به ادعاهای ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی در خصوص نقش حزب الله در یمن و بکارگیری فرودگاه صنعا برای هدف قرار دادن عربستان واکنش نشان داد.

بخش روابط رسانه‌ای حزب الله در بیانیه کوتاهی تاکید کرد: چیزی که در نشست خبری سخنگوی متجاوزان سعودی به یمن پیرامون آنچه ادله نقش حزب الله در یمن نامیده شد، آمده است بسیار سخیف و بی ارزش است که حتی ارزش پاسخ دادن و واکنش هم ندارد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی متجاوز به یمن پیش از در نشست خبری خود با انتشار فیلمی مدعی شده بود که کارشناس حزب‌الله لبنان در حال مشاوره دادن به یک مقام امنیتی یمنی است.

وی همچنین ادعاهای واهی و بی پایه و اساسی را علیه حزب الله لبنان مطرح کرد.

این در حالی است که «محمد البخیتی» عضو جنبش «أنصارالله» یمن هم به سخنان اخیر «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی واکنش نشان داده بود.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: سخنگوی ائتلاف سعودی خجالت نمی‌کشد که با انتشار یک ویدئوی جعلی ارتباط أنصارالله با مقاومت در لبنان را محکوم می‌کند.

این عضو أنصارالله عنوان کرد: کسانی که مواضع سخنگوی ائتلاف سعودی علیه مقاومت را دنبال می‌کنند گویی در حال گوش دادن به سخنان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هستند.

البخیتی تصریح کرد: نیازی نیست که عربستان سعودی برای اثبات ارتباط ما با حزب الله ویدئوی جعلی منتشر کند، چرا که أنصارالله و مقاومت لبنان در یک جبهه واحد علیه صهیونیسم هستند.

گفتنی است که ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی نزدیک به ۷ سال است تجاوز به یمن را آغاز کرده است.

در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

انتهای پیام/

منبع