به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یاسر عبداللهی عابد ظهر یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی اردبیل اظهار کرد: طرح‌های با اشتغالزایی بالا در اولویت اعتبارات تبصره ۱۸ قرار می‌گیرند و از این محل اعتبارات مشخصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. وی با اشاره به اینکه طرح‌های دارای اشتغالزایی بیشتر و ثبت‌نام شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، یاسر عبداللهی عابد ظهر یکشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی اردبیل اظهار کرد: طرح‌های با اشتغالزایی بالا در اولویت اعتبارات تبصره ۱۸ قرار می‌گیرند و از این محل اعتبارات مشخصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دارای اشتغالزایی بیشتر و ثبت‌نام شده در سامانه‌های مربوطه در اولویت تسهیلات و اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قرار دارند، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی طرح‌های آماده خود را تا پایان آذرماه با رعایت تمام جوانب به بانک‌های عامل معرفی و رونوشت را به دبیرخانه ارسال کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به اینکه ۸۵۵ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها بند الف تبصره ۱۸ اعتبار در سال‌جاری تخصیص می‌یابد، گفت: بانک‌های عامل نیز بین ۲ تا ۵ برابر این مبلغ اعلام شده در تکمیل و افتتاح طرح‌ها مشارکت می‌کنند.

عبداللهی افزود: فرآیند هفتگانه مراحل اعطای تسهیلات از محل فنی، اعتباری و همچنین تعداد بانک‌های عامل و اعضای کمیته استانی مشخص شده و در شورای برنامه‌ریزی فرآیند بررسی طرح‌ها به کمیته استانی تفویض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید طرح‌های شاخص با اشتغالزایی بالا را در اولویت قرار دهند، خاطر نشان کرد: طرح‌هایی که حداقل تا خرداد سال ۱۴۰۱ تکمیل و افتتاح می‌شوند شامل اعتبارات این تبصره خواهند شد و دستگاه‌های اجرایی باید از مرکز پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: سهم استانی با شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی تفکیک شده و سهم سازمان جهاد کشاورزی با ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های شاخص و پایش شده بیش از سایر دستگاه‌ها است که با مشارکت بانک‌های عامل واحدهای صنایع تبدیلی و طرح‌های دامی تا خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

منبع