مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار مالی از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور به منظور ساماندهی رودخانه بالهارود خبر داد.

به گزارش آذرمغان، عباس جنگی مرنی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: رودخانه بالهارود یکی از رودخانه‌های مهم در استان اردبیل می‌باشد که با طول حدود ۱۱۵ کیلومتر در حد فاصل شهر بیله سوار تا روستای اوچ آغاج شهرستان گرمی واقع شده است.

او افزود: این رودخانه به لحاظ پتانسیل آب و خاک همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به وقوع سیلاب‌های مخرب و نیز فرسایش‌های ساحل رودخانه در اثر دبی پایه رودخانه، سالانه خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و تاسیسات مجاور رودخانه وارد می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: با توجه به عدم وجود ردیف اعتباری جهت ساماندهی رودخانه مزبور در سال‌های گذشته، تامین اعتبار برای ساماندهی این رودخانه یکی از دغدغه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل بوده است که امسال با پیگیری‌های جدی و مستمر این شرکت و همت و مساعدت استاندار اردبیل و معاونت آب و آبفای وزارت نیرو، به عنوان یکی از پروژه‌های سازمان مدیریت بحران کشور قرار گرفت.

جنگی مرنی گفت: با تایید وزارتخانه‌های نیرو و کشور تامین اعتبار به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت بحران کشور به همراه ۲۵۰ میلیارد ریال از همین محل برای مرمت، علاج بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان، مورد تصویب قرار گرفت و تخصیص کامل اعتبارات فوق را دریافت کردیم و تا روز‌های آتی عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه بالهارود و سپس با هماهنگی‌های لازم، پروژه مرمت، علاج بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان آغاز می‌شود.

او در ادامه اظهار داشت: با این تخصیص اعتبارات، اجرای پروژه ساماندهی و لایروبی رودخانه بالهارود در دوبازه روستای مهدیخانلو به طول حدود دو کیلومتر در شهرستان گرمی و باباش کندی به طول حدود نیم متر در محدوده شهرستان بیله سوار اجرا می‌شود.

انتهای پیام/