مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از اختصاص 70 میلیارد تومان تهاتر نفتی برای محور گرمی - بیله‌سوار خبر داد.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در قالب تهاتر نفتی قرار است پروژه‌های اجرایی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا سرعت بیشتری بگیرند که از این محل ۱۶۰ میلیارد تومان برای پروژه اردبیل – سرچم، ۷۰ میلیارد تومان برای محور گرمی – بیله‌سوار و ۷۰ میلیارد تومان نیز برای اردبیل – مشگین‌شهر که به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال اجراست، اختصاص پیدا می کند.

وی تصریح کرد: با همکاری نمایندگان استان در مجلس از محل ماده ۵۶ نیز برای پروژه‌های راهسازی استان اعتبارات خوبی تخصیص یافته که عمده این اعتبارات مربوط به محور اردبیل – سرچم است که ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص منابع بانکی به انجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی برای راه ارتباطی کلور – درام و ۱۵۰ میلیارد تومان برای محور سه راه سربند به سه راهی مشگین‌شهر خبر داد و گفت:‌ ضمانت‌نامه این منابع بانکی از طریق سازمان برنامه و بودجه صادر شده تا هیچ مشکلی در بازپرداخت تسهیلات به بانک‌ها وجود نداشته باشد.

حیدری از پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل سفر رئیس جمهور خبر داد و افزود: قرار است از منابع ۷۰۰ میلیارد تومان عمرانی برای استان رقم ۲۷۰ میلیارد تومان منابع برای طرح‌های راهسازی اختصاص یابد که بخشی از این منابع به پرداخت مطالبات پیمانکاران اختصاص می یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۲۷۰ میلیارد تومان منابع از محل سفر رئیس جمهور برای توسعه بزرگراه‌ها، ۶۸ میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه و ۳۷ میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان نجف‌زاده اختصاص یافته که امیدواریم با تأمین این منابع سرعت اجرای پروژه‌ها را شاهد باشیم.

حیدری از افتتاح ۵۵ کیلومتر بزرگراه در استان تا پایان سال خبر داد و اضافه کرد: تلاش بر این است تا این بزرگراه‌ها به زیر بار ترافیک برود که با بهبود شرایط جوی، نصب گاردریل و علایم ایمنی در این مسیرها به انجام می رسد.

وی بیان کرد: تمام راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل دارای ماده ۲۳، پیوست بودجه و ردیف اعتبار ملی است که در تأمین منابع پروژه‌های بزرگراهی هیچ مشکلی وجود ندارد.

حیدری در ادامه اظهار کرد: برای محور بزرگراهی سه راهی رضی، امیرکندی، گرمی به بیله‌سوار ماده ۲۳ دریافت شد تا از ردیف اعتبارات ملی منابع مورد نظر تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از اخذ ماده ۲۳ برای محور ارتباطی سه راهی سربند به سه راهی مشگین‌شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: با اخذ ماده ۲۳ برای این دو پروژه به شکل کامل تمام محورهای مواصلاتی استان دارای ردیف ملی بوده و سعی خواهیم کرد تا از این منابع برای تکمیل این مسیرها و محورهای مواصلاتی استفاده کنیم.

انتهای پیام/