به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بی بی سی، برخی منابع نزدیک به طالبان از بیعت «احمد مسعود» با طالبان خبر داده اند. این خبر را «خلیل الرحمن حقانی»، از مقام‌های ارشد طالبان اعلام کرده و گفته است که احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود در ولایت پنجشیر نیز از طریق صحبت تلفنی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بی بی سی، برخی منابع نزدیک به طالبان از بیعت «احمد مسعود» با طالبان خبر داده اند.

این خبر را «خلیل الرحمن حقانی»، از مقام‌های ارشد طالبان اعلام کرده و گفته است که احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود در ولایت پنجشیر نیز از طریق صحبت تلفنی به طالبان پیوسته است.

همچنین یک فرمانده میدانی شبکه حقانی به المیادین گفته است که پسر احمد شاه مسعود با امارت اسلامی طالبان بیعت کرد. شبکه حقانی اعلام کرد، بیعت فرزند مسعود بعد از مذاکرات با عبدالله عبدالله و انس حقانی انجام شد.

با وجود ادعای مقام طالبان، اما نزدیکان احمد مسعود خبر پیوستن او به طالبان را رد کرده و گفتند مذاکرات میان آنها و طالبان جریان دارد.

پنجشیر در شمال کابل، تنها ولایتی است که به تصرف طالبان در نیامده است.

احمد مسعود و امرالله صالح، معاون اول محمداشرف غنی در این ولایت مقاومت علیه طالبان را اعلام کرده اند.

از سوی دیگر «نیروهای خیزش مردمی» که مخالف طالبان هستند، مدعی شدند که سه شهر در شمال کابل را که در تصرف طالبان بوده، پس گرفته و ۶۰ طالب را نیز کشته یا زخمی کرده‌اند. نیروهای محلی و مخالف طالبان افغانستان اعلام کردند که مناطق «پل حصار»، «ده صالح» و «بنو» را در بغلان واقع در شمال کابل پس گرفته‌اند.

ژنرال بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع دولت ساقط شده افغانستان نیز در پیامی به زبان فارسی اعلام کرد که این مناطق از دست طالبان پس گرفته شده‌اند و نوشت: مقاومت افغانستان هنوز زنده است.

انتهای پیام/

منبع