رئیس پلیس فتا استان اردبیل از دستگیری شخص مونثی که با ایجاد ارتباط با افراد و تصویربرداری از وی اقدام به اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر می نمود، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سرهنگ علی قهرمان طالع در این خصوص اظهار داشت: با توجه به وصول پرونده قضایی با موضوع تهدید به انتشار تصاویر خصوص و اخاذی به پلیس فتا، با توجه به حساسیت موضوع در اسرع وقت با اخذ مستندات و ادله الکترونیکی از شاکی ، مراتب بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌ اولیه و تحقیقات میدانی کارشناسان در خصوص ادله های فنی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود مشخص گردید که متهمه با ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمی با شاکی و جمع آوری تصاویر خصوصی مستهجن از وی شروع به تهدید نموده و از این طریق چندین بار متوالی اقدام به اخذ و دریافت وجوه نموده و با توجه به موقعیت شغلی شاکی خواستار دریافت مبلغ وام قرض الحسنه ۴ درصد به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان شده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: با انجام شیوه و شگرد های پلیسی توسط کارآگاهان مجرب این پلیس، متهم پرونده در اسرع وقت شناسایی و طی یک طی عملیاتی غافلگیرانه  ، در حین تهدید در محل کار شاکی در یکی از بانک های مرکز شهر، او را دستگیر و مستقیما به دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل انتقال دادند و با قرار تامین روانه زندان شد.

قهرمان طالع افزود: پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی توقیفی از متهمه ، مشخص گردید متهم با اشخاص دیگر نیز اینگونه وارد رابطه دوستی شده و نسبت به سوء استفاده از جایگاه شغلی افراد در جهت منافع شخصی خود استفاده می نمود.

وی بیان کرد: فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی محل مناسبی برای برقراری ارتباط و دوستی نبوده و در این بین افراد سودجو با طرح و برنامه ریزی قبلی خود را به افراد نزدیک نموده و با برقراری ارتباطات نزدیک و درگیر کردن طرف مقابل ، پس از مدتی جهت کسب منافع مالی، اقدام به تهدید و اخاذی و حتی منتشر کردن فیلم ها و تصاویر می نمایند و باعث آبروریزی و وارد شدن لطمه شدید به بنیاد خانواده می شوند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تصریح کرد: هموطنان گرانقدر در صورت مواجهه با این نوع موارد در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می‌توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir ثبت و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ ارتباط برقرار نمایند.

انتهای پیام/