امامی یگانه، فرماندار شهرستان اردبیل گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با همکاری سازمان صمت، احیای ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان اردبیل آغاز شده است.

مسعود امامی یگانه در گفت‌ و گو با آذرمغان، اظهار کرد: برای احیای این واحدهای صنعتی که گرفتار مشکلات تأمین منابع برای فعال کردن واحدهای تولیدی خود هستند، قرار است تسهیلات مناسب از طریق بانک‌ها با کمترین مانع و مشکلات پرداخت شود.

وی رویکرد امسال مدیران شهرستان اردبیل را کاهش موانع پیش روی تولید و اهالی صنعت اعلام کرد و گفت: در این زمینه ضمن بازدیدهای هفتگی، از نزدیک در جریان مشکلات و موانع قرار خواهیم گرفت تا نسبت به رفع آنها و تقویت تولید برنامه‌های عملیاتی و اجرایی را انجام دهیم.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: برای نخستین بار در شهرستان اردبیل و در حمایت از بخش کشاورزی و کاهش دغدغه فعالان این بخش ۳۳ واحد سردخانه استاندارد و اتمسفری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که تا پایان امسال سعی بر اتمام و بهره‌برداری از همه این واحدهاست.

امامی یگانه سرمایه‌گذاری انجام شده برای احداث این سردخانه‌ها را ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزودک با افتتاح این مجموعه‌های صنعتی و کمک تولیدی فرصت اشتغال ۱۶۰ نفر نیز در شهرستان اردبیل برای بیکاران فراهم می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای اکثر واحدهای تولیدی طرح‌های توسعه‌ای از سوی سرمایه‌گذاران پیش‌بینی شده که نمونه آن واحد تولید پنیر پیتزا در شهر اردبیل است که روزانه پنج تا هفت تن پنیر پیتزا تولید می‌کند که در حمایت از این بخش قرار شد بانک‌های عامل تسهیلاتی را پرداخت کنند تا با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی فاز جدید این کارخانه با اشتغال ۳۵ نفر راه‌اندازی شود.

امامی یگانه اضافه کرد: با تاکید مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در یک رویکرد عملیاتی سعی و تلاشمان بر این است تا همه موانع، قوانین و مقررات مزاحم را از پیش روی تولیدکنندگان و کارآفرینان برداریم که در این زمینه کمیته‌ای نیز به صورت هفتگی مسائل و موضوعات مختلف را رصد و پایش می‌کند.

فرماندار شهرستان اردبیل بیان کرد: در کنار کمک به احداث واحدهای جدید و همچنین حمایت از واحدهای فعال و در چرخه تولید، احیای واحدهای راکد و نیمه‌تمام نیز در برنامه‌ریزی ستاد تسهیل و موانع تولید شهرستان است.

انتهای پیام/