به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده عصر یکشنبه در سوگواره احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان نوجوان اردبیلی در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: مکتب احلی من‌العسل مکتب شهادت و جانفشانی در احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است که از حضرت قاسم (ع) در روز عاشورا به یادگار مانده است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده عصر یکشنبه در سوگواره احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان نوجوان اردبیلی در محوطه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: مکتب احلی من‌العسل مکتب شهادت و جانفشانی در احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است که از حضرت قاسم (ع) در روز عاشورا به یادگار مانده است.

وی نمود و نشانه ارزشی این مکتب را تربیت توحیدی در نسل نوجوان و جوان اعلام کرد و گفت: در این مکتب نوجوانان بسیاری پرورش یافتند که نمونه‌هایی از آنها را در عصر معاصر می‌توان شهید فهمیده، مرحمت بالازاده، شهید حججی و دیگر شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس نام برد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل تصریح کرد: زمانی که امام حسین (ع) از حضرت قاسم نوجوان کربلا در مورد معنا و مفهوم شهادت می‌پرسد در جواب با ندای احلی من‌العسل این نوجوان عاشق مکتب اسلام روبه‌رو می‌شود که در حقیقت فدا کردن جان در برابر عزت و عظمت اسلام و خواسته به حق و شایسته است.

میرعباس‌زاده افزود: امروز نیز نوجوانان انقلابی و ارزشی این کشور که در حقیقت پیروان ولایت و رهبری امام خامنه‌ای هستند در عرصه‌های مختلف سعی می‌کنند تا اندیشه نورانی انقلابی و ارزشی خود را به نمایش بگذارند.

وی کربلا را جولانگاه عقل و منطق دانست و خاطر نشان کرد: آنهایی که مدعی هستند کربلا پر از احساسات و عاطفه است، سخت در اشتباه اند چرا که عقل در برابر جهل در میدان کربلا نمودی واقعی پیدا کرد.

میرعباس‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز نیز استکبار جهانی با حربه‌های مختلف سعی می‌کنند تا نسل جوان و نوجوان ما را از مسیر واقعی ارزشی و انسانی خود دور کنند در حالی که پاسخ نوجوانان ما در برابر حیله‌ها و نیرنگ‌های ایادی کفر همان پاسخ حضرت قاسم است که شهادت را فوق هر زندگی ذلت‌باری می‌داند.

وی بیان کرد: همان طوری که حضرت قاسم زمینه نابودی دشمنان و مدعیان دروغین را به وجود آورد، نوجوانان امروز ما نیز خطاب به آمریکا و همدستان خائن منطقه‌ای آنها اعلام می‌کنند که نتیجه حیله‌گری آنها جز نابودی و هلاکت نیست.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا با زبان زور و حمله نظامی ملت‌های مسلمان را از مرگ بترساند در حالی که آنها به خوبی می‌دانند که درس‌آموختگان مکتب عاشورا هیچ واهمه‌ای از مرگ ندارند و خون صدها شهید وارسته همچون حاج قاسم سلیمانی در رگ این نوجوانان و جوانان است.

میرعباس‌زاده گفت: قطعاً نتیجه شهادت جز کرامت، عزت و عظمت نیست و امروز نوجوانان ما باید در کنار امام‌شناسی، دشمن‌شناسی و خودشناسی خود را نیز ارتقا دهند.

انتهای پیام/

منبع