به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در هیاهوی جنگ روانی دشمن که باورسوزی عمیقی در حال رخ دادن است، ضروری است احزاب، گروه‌ها و نهادهای غیردولتی در مسیر روشنگری بیشتر حرکت کنند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: در هیاهوی جنگ روانی دشمن که باورسوزی عمیقی در حال رخ دادن است، ضروری است احزاب، گروه‌ها و نهادهای غیردولتی در مسیر روشنگری بیشتر حرکت کنند تا حیله‌های دشمنان در این جبهه خنثی شود.

وی فعالیت هزاران پژوهشکده در آمریکا را برای ارائه دیدگاه‌های علمی و کارشناسی در حوزه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در چنین شرایط خطیری باید نیروهای وفادار انقلابی با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، وحدت و همدلی خود را حفظ کنند.

امام جمعه اردبیل لازمه رسیدن به وحدت واقعی را توجه به ادبیات فاخر همراه با رعایت ادب و نزاکت اعلام کرد و گفت: امام راحل حتی با دشمنان خود اخلاص داشت و شایسته است ما نیز در نهایت ادب و اصول اخلاقی به سمتی حرکت کنیم تا حفظ این مبانی در فعالیت‌های سیاسی و حزبی ما رنگ و نمود پیدا کند.

آیت‌الله عاملی افزود: دموکراسی غرب قدرت بالا آوردن نخبگان جامعه را در سطوح مدیریتی بالا ندارد و زمانی انتخابات ما آرمانی خواهد بود که شایسته‌ترین انسان‌ها وارد مراکز حساس تصمیم‌گیری شده تا ثمره این کار را در فعالیت‌های مناسب در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مجلس ما امروز باید در حساس‌ترین شرایط کشور طرح اقتصادی متناسب با الگوهای جامعه ما را ارائه کند تا بخش عظیمی از مشکلات کشور با تدبیری مناسب رفع شود.

آیت‌الله عاملی الگوسازی‌های فرهنگی را یکی دیگر از کارکردهای احزاب برشمرد و اضافه کرد: ما امروز در کشور با افزایش سرسام‌آور مصرف گاز، بنزین و برق مواجه هستیم که برای جلوگیری از غارت ثروت این کشور بهتر است طرح‌های موفق کشورهای دیگر مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

وی از احزاب و گروه‌های سیاسی خواست تا با کار مستمر در طول سال با شناسایی نخبگان آنها را راهی مراکز حساس تصمیم‌گیری کنند تا بخش عظیمی از مشکلات کشور و سوءتدبیرها رفع شود.

آیت‌الله عاملی ثروت کشور را بالاتر از نفت و گاز، ذخایر ژنتیکی و بذر توصیف کرد و ادامه داد: کشورهای مختلف در تلاش هستند تا با دستیابی به این ثروت عظیم قدرت بهره‌وری خود را افزایش دهند که در این زمینه پیشرفت‌های جهانی حیرت‌آور و گاه غیرقابل باور است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز کشور ما به حرکت تأثیرگذار تبدیل علم به ثروت نیاز دارد تا با در نظر گرفتن مصالح کلان کشور برجستگان و نخبگان علمی پای کار بیایند تا فعالیت‌های مناسب شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از احزاب و گروه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خواست تا با راه‌اندازی مراکز صیانت و نظارت، کاستی‌های جامعه را در حوزه‌های مختلف به گوش مسئولان رسانده و پیگیر حل این مشکلات و گره‌ها در حوزه اجرایی و عملیاتی باشند.

انتهای پیام/

منبع