علی عاشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از آخرین اقدامات و آمادگی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در بخش مرکزی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرکزی شهرستان اردبیل ۷۹ صندوق ریاست جمهوری و ۶۴ صندوق انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۹ شعبه دایر شده است. وی با اشاره به تعداد روستاهای […]

علی عاشوری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، از آخرین اقدامات و آمادگی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در بخش مرکزی اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرکزی شهرستان اردبیل ۷۹ صندوق ریاست جمهوری و ۶۴ صندوق انتخابات شوراهای اسلامی در ۷۹ شعبه دایر شده است.

وی با اشاره به تعداد روستاهای بخش مرکزی آماده شده برای برگزاری روند انتخابات فردا گفت: اقدامات لازم برای اخذ آرا در ۱۰۴ آبادی شامل روستاهای بزرگ و کوچک دارا یا فاقد دهیاری بخش مرکزی اردبیل انجام شده که ۷۱ روستا مشمول برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا می‌شوند و تنها ۸ روستا به دلایل خودخواسته از برگزاری انتخابات این دوره از شورای اسلامی روستا انصراف دادند.

به گفته بخشدار مرکزی شهرستان اردبیل تعداد روستاهای انصراف‌دهنده از برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا در دور قبل ۲۱ حوزه بود.

عاشوری به برگزاری انتخابات الکترونیکی در اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی در اردبیل نداریم اما روند احراز هویت افراد در هر ۷۹ شعبه اخذ آرای مرکز اردبیل به صورت الکترونیکی خواهد بود که ارائه شناسنامه افراد، کارت ملی هوشمند یا غیرهوشمند ضروری است اما در صورت نبود کارت ملی ارائه کد ملی به کاربر صندوق مکفی خواهد بود.

وی همچنین یادآور شد: همزمان با صبح روز ۲۸ خرداد و موعد انتخابات به محض آغاز روند رأی‌گیری دستگاه‌های احراز هویت به مرکز وصل شده و اطلاعات افراد از قبیل بررسی سن قانونی، جلوگیری از تکرار رأی‌دهی و مشخصات هویتی آنان توسط این سیستم انجام می‌شود.

این مسئول کاهش اشتباهات انتخاباتی را با استقرار دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت را خاطرنشان کرد و گفت: در تعداد محدودی از شعبات اخذ آرا در مرکز اردبیل مشکل آنتن‌دهی و اینترنت وجود داشت که این مشکلات نیز قبل از آغاز روز انتخابات برطرف شد و در صورت بروز هر گونه ایراد غیر پیش‌بینی شده در ۲۸ خرداد در هر یک از شعب اطلاعات افراد اخذ و ثبت می‌شود که بعد از اتصال به شبکه تمامی این اطلاعات در سامانه کل ثبت خواهد شد.

عاشوری از فعالیت یک هراز و ۵۰۰ عامل اجرایی در شعبات اخذ رأِی در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در بخش مرکزی اردبیل در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر شامل اعضای هیئت نظارت بر صندوق، ناظران فرمانداری، نیروهای انتظامی و نیروهای ستادی در ۷۹ شعبه اردبیل روز انتخابات فعالیت خواهد داشت.

عاشوری ضمن پیش‌بینی افزایش مشارکت نسبت به انتخابات گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردبیل گفت: امید داریم با عنایت خدا و حضور مردم شریف حوزه بخش مرکزی اردبیل شاهد انتخاباتی پر شور و گسترده باشیم و مردم بتوانند گزینه اصلح را در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

انتهای پیام/

منبع