محبوب حیدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ واحد به صورت خودمالکی در حال احداث است و بیش از ۶ هزار واحد نیز توسط ۲ کارگزاری ستاد اجرایی و بنیاد مسکن در شهرهای استان به غیر از اردبیل شروع شده است. وی تکلیف قانونی […]

محبوب حیدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ واحد به صورت خودمالکی در حال احداث است و بیش از ۶ هزار واحد نیز توسط ۲ کارگزاری ستاد اجرایی و بنیاد مسکن در شهرهای استان به غیر از اردبیل شروع شده است.

وی تکلیف قانونی دولت را در احداث مسکن و تأمین سرپناه برای گروه‌های مختلف یادآور شد و تصریح کرد: در یک سال گذشته و در مراحل متعدد ثبت‌نام ۹۴ هزار نفر در استان اردبیل برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد شرایط، ۳۳ هزار متقاضی به تأیید نهایی رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: واریزی مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان به تعداد بسیار کمی اتفاق افتاد و ما در حد انتظار تلاش و حرکتی را از سوی متقاضیان شاهد نبودیم در حالی که در همه شهرها به غیر از اردبیل، تأمین و واگذاری زمین انجام شده بود تا در قبال پرداخت اولیه متقاضیان، ساخت و ساز شروع شود.

حیدری افزود: تاکنون ۶ هزار واحد در مرحله عملیاتی قرار گرفته و انتظار می‌رود با پرداخت مبلغ اولیه متقاضیان، این فرآیند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی تلاش معاونت مسکن و ساختمان را در ساخت پروژه‌ها به شکل مشارکتی یادآور شد و بیان کرد: سعی ما بر این بوده تا در همه شهرستان‌ها پروژه‌های مشارکتی به سرانجام رسیده و امکان ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان فراهم آید.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: تا آخر دی ماه قرار است تکلیف زمین واگذار شده در اردبیل نیز مشخص شود که بر اساس نقشه اولیه، ‌واگذاری ۵۵۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

وی تاکید استاندار اردبیل را بر تحویل زمین مرغوب و مناسب یادآور شد و بیان کرد: ما نمی‌خواهیم تجربه مسکن مهر را در این دوره تکرار کنیم بلکه قصد ما واگذاری زمین در بهترین نقطه اردبیل است تا با کیفیت مناسب ساخت و ساز از سال آینده با جدیت آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در ماه‌های آینده تحویل ۱۸۰ واحد مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در اردبیل آغاز می‌شود و ما به صورت کامل این واحدها را تکمیل کرده و تحویل متقاضیان می‌دهیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار